×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکسیناسیون فلج اطفال استان بوشهر شروع شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام کودکان متولد سال ۱۳۹۵ به بعد در مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال تزریقی از اول تا ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی واکسینه می‌شوند. 

کارشناس بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت بابیان اینکه مرحله اول طرح واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال از اول لغایت ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری انجام می‌شود افزود: والدین یا سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به کلیه مراکز خدمات جامع سلامت کودکان متولد سال ۱۳۹۵ به بعد خود را واکسینه نمایند.
فاطمه مزارع هدف از اجرای این برنامه را افزایش ایمنی بیشتر کودکان در برابر بیماری فلج اطفال دانست وبیان داشت: با توجه به وجود بیماری فلج اطفال در ۲ کشور همسایه یعنی پاکستان و افغانستان و همچنین به‌منظور تکمیل برنامه ایمن‌سازی کودکان واجد شرایطی که به هر دلیلی موفق به انجام واکسیناسیون نگردیده‌اند کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان بوشهر، کودکان را در برابر این بیماری واکسینه می‌نمایند.
وی خاطرنشان کرد: بیماری فلج اطفال یکی از بیماری‌های ناتوان‌کننده بخصوص در دوران کودکی است که انتقال آن از راه گوارشی و با شیوع کمتر از راه تنفسی است و می‌تواند کودکان مصون نشده را مبتلا نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.