×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گزارش تصویری یادواره شهید صادق گنجی برازجان + عکس و فیلم اختصاصی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام  یادواره شهید صادق گنجی با حضور آیت الله حسینی بوشهری در برازجان برگزار شد+تصاویراختصاصی عکاس داریوش صالحی فرد

در انتهای این گزارش فیلم زیبای این مجلس هم ببیند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام در این یادواره که آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیاناتی را به شرح زیر بیان نمود :

 این جلسه تنها رویگرد شهید گنجی نیست . یادبود ۶۷۰ شهید دشتستان . اینها به چه هدفی رفتند . چه مسئولیتی داشتند و برای چه منظور در این میدان بزرگ قدم نهاده اند. شهید گنجی ،  در ۲۸ اذر به شهادت رسیدند و امروز هم بیست و هشتمین یادواره سالگرد شهید بزرگوار صادق گنجی است . چه تقارن جالبی و چه تقارن بسیار مهمی . جا دارد من اینجا از سپاه همیشه قهرما ن و همه عزیزانی که سهمی در برپایی این یادواره داشتند تشکر نمایم . بعد از ۲۸ سال به یاد این شهید عزیزمان و شهدای بزرگوارمون یادواره برگزار نماییم . بنده چند ماه قبل از شهادت ایشون در لاهور پاکستان به عنوان یک ماموریت فرهنگی حضور داشتم که میزبان ما در انجا شهید گنجی بود . استقبال ما و بدرقه ما ا مد و از ما پذیرایی نمود و برای من وجود ، سخن ، بیان شهید صادق گنجی خیلی پر جاذبه بود . چرا یاد این شهید را گرامی می داریم ؟ شهدای ما انچه داشته اند در طبق اخلاص گذاشتند از جانشان و تمام تعلقات دنیایشان گذشتند . کسی که از تمامی اینها بگذرد خیلی ارجمند است . یکی در دوارن دفاع مقدس به شهادت رسیده ، یکی شهید دوران انقلاب است ، یکی شهید مدافع حرم است .شخصیتی مانند شهید گنجی با  اون استعدایش و با آن توانمندی که پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی می کند .عطش او سیراب نشد و بعد از طی مراحل تحصیلی شهید ما فرمود من باید روانه جایی بشوم که با معارف دین و آموزه های اهل بیت آشنا بشوم. به تهران رفت و در مدرسه شهید مطهری مشغول تحصیل شد .

و در ادامه این مطلب را از خبرنگار ما که در این یادواره حضور داشته است دنبال میفرمایید:

 با ورود به مدرسه عالی دامنه فعالیت سیاسی و فرهنگی شهید بسیار گسترش یافت .کوچه های محله ی سرچشمه هنوز هم به خاطر دارند که روزگاران قدیم شهید بزرگوار شهر برازجان با قدم خود این کوچه ها را معطر به حضور خود می نمود. ماجراهای کودکی این شهید والا مقام و دوران نوجوانی ایشان باعث شد که این شخصیت بزرگ ما از اهالی دشتستان بتواند در زمینه تحلیل سیاسی داخلی و خارجی رشد چشمگری داشته باشد. و با همین بصیرت خود در مسایل سیاسی توانست در وزارت ارشاد مشغول به کار شود و با فعالیت هایی که انجام داد توانست خود را به اسلام و انقلاب معرفی نماید و نشان دهد خادمی برای اسلام بیش نیست.و این شهید والا مقام به فرمان امام خمینی مبنی بر صدور انقلاب فرهنگی در سن بیست و چهار سالگی به ایشان ماموریت داده شد که در کشور پاکستان به عنوان نماینده فرهنگی ایران در شهر لاهور خدمت نماید.

بعد از گذشت سه سال و نیم از ماموریت این شخص فرهنگی ما در پاکستان وقت خداحافظی ایشان در این ماموریت موفق رسیده بود و بسیاری از افراد مهم لاهور پاکستان از خداحافظی این شخصیت والا مقام ناراحت بودند ولی سرانجام با تمام اتفاقات تلخ و شیرین این پست را در پاکستان رها کرده و قصد عزیمت به دیار خود را داشته است.و اما در جنایتی هولناک توسط دشمنان انقلاب اسلامی و برای از بین بردن روحیه ی مسلمانی توسط گروه نفاق این شهید والا مقام به درجه رفیع شهادت نایل شد.و در برازجان با استقبال بی نظیر امت همیشه در صحنه دشتستان در بهشت سجاد این دیار (برازجان) به خاک سپرده شد.

برای دیدیدن فیلم اینجا کلیک نمایید 

فیلمبردار سید محمد مهدی امیری 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.