×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرانه مصرف آب شرب در ایران  اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام  : میانگین سرانه مصرف آب شرب در ایران در حالی حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ لیتر در شبانه روز است که در مقایسه با سرانه مصرف آب در جهان حدود ۷۰ تا ۸۰ لیتر بیشتر است.

سرانه مصرف آب ایران ۷۰ لیتر بالاتر از استانداردهای جهانی/بیشترین مصرف به حمام و شستشو اختصاص دارد

سرانه مصرف آب در ایران هم اکنون ۲۲۰ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر است که این رقم در برخی از کلانشهرهای کشور مانند تهران حتی به بیش از ۳۰۰ لیتر در شبانه روز می رسد و این آمار نشان می دهد که کشوری که از لحاظ بارش ها از وضعیت نامناسبی برخوردار است مدیریت مصرف آب را جدی نمی گیرد.

هدایت فهمی معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو در خصوص وضعیت مصرف آب در ایران می گوید:در برخی کلانشهرهای کشور از جمله تهران، این میزان (مصرف سرانه آب در بخش خانگی) در فصل گرم سال به حدود ۲۵۰ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر می رسد، در حالی که متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی در دنیا ۱۳۵ تا ۱۴۰ لیتر در روز به ازای هر نفر است. این رقم در کشورهای اروپایی که از میانگین بارشهای بالایی نیز برخوردارند، به طور متوسط ۱۳۰ لیتر در شبانه روز است.

معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه نشت یابی و اصلاح سیستم‌های توزیع آب شهری هم از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و هم از نظر تاثیرات زیست محیطی بسیار مهم است اظهار داشت: در طی سال‌های اخیر کاهش تلفات آب به عنوان یکی از راهبردی ترین و اقتصادی ترین راه‌های مقابله با کم آبی در کشور مطرح شده است اما استفاده بهینه و کامل از منابع موجود با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت، کاهش نسبی مقدار نزولات جوی و از همه مهمتر کمبود منابع آبی قابل استحصال موجود در کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.