×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرانسه به استقبال تحریم نفتی ایران رفت!

فرانسه که یکی از امضاکنندگان توافق هسته‌ای بوده و به همراه دو کشور آلمان و انگلیس وعده داده است از تجارت خارجی ایران در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند در ماه سپتامبر و پیش از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی واردات نفت از ایران را متوقف کرده است.

جدیدترین آمار منتشر شده در پایگاه خبری کمیسیون اروپا نشان می دهد صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا در ۹ ماهه سال ۲۰۱۸ با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.

اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۱.۱۳۸ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بودند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ به ۱۲.۵۵۸ میلیون بشکه افزایش یافته است.

یونان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا واردکنندگان اروپایی عمده نفت ایران در ۹ ماهه ۲۰۱۸ بوده اند. فرانسه طی ماه های اخیر واردات نفت ایران را کاهش داده و در حالی که به طور معمول ۳۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تن نفت از ایران به طور ماهانه وارد می کرد این رقم را در ماه اوت به ۴۰ هزار تن کاهش داده و در ماه سپتامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.

در حالی فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت ایران را متوقف کرده است که این کشور یکی از امضاکنندگان توافق هسته ای بوده و به همراه دو کشور آلمان و انگلیس وعده داده است از تجارت خارجی ایران در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند.

بر اساس این گزارش ترکیه نیز در ۹ ماهه سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۶.۴۵۱ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده است. واردات نفت ترکیه از ایران در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۳۳ درصدی داشته است. ترکیه در ۹ ماهه سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۹.۶۲۱ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود.تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.