×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
سرپرست بهداشت شهرستان بوشهر گفت: کودکان و نوجوانان چاقی رنج می‌برند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: کودکان و نوجوانان از پیامدهای کوتاه مدت و بلندمدت چاقی رنج می‌برند.

مهندس حسن فخرایی افزود: با توجه به روند رو به رشد چاقی به ویژه در گروه سنی کودکان و نوجوانان و احتمال تداوم آن در بزرگ‌سالی، سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۵ برنامه پیشگیری و کنترل اضافه‌وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان (Ending childhood obesity) را پیشنهاد کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود بیست درصد از کودکان و نوجوانان کشور دچار اضافه‌وزن و چاقی هستند برنامه پیشگیری و کنترل اضافه‌وزن و چاقی کودکان و نوجوانان (ایران اکو) بر اساس برنامه پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت در سال جاری در کل کشور ازجمله استان بوشهر انجام می‌شود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بابیان اینکه در حال حاضر ۲۹٫۹ درصد از نوجوانان (۶۱ ماه تا ۱۸ سال) شهرستان بوشهر مبتلا به اضافه‌وزن و چاقی هست اضافه داشت: اضافه‌وزن و چاقی از عوامل مهم تعیین‌کننده سلامت هستند و به تغییرات منفی در بدن مانند فشارخون بالا، افزایش کلسترول خون و افزایش مقاومت در برابر انسولین منجر می‌شوند.
مهندس فخرایی اظهار کرد: کودکان دارای اضافه‌وزن به‌احتمال‌زیاد به دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین جوانی، که به نوبه خود با شانس بالاتر مرگ زودرس و ناتوانی بزرگ‌سالی همراه است، مبتلا می‌شوند و درواقع کودکان و نوجوانان هم از پیامدهای کوتاه مدت و بلندمدت چاقی رنج می‌برند.
کمیته شهرستانی ایران اکو (Ending childhood obesity) باهدف پیشگیری و کنترل اضافه‌وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان تشکیل شد که راهکارهای مختلف برای پیشگیری و کنترل اضافه‌وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان بررسی و مطرح گردید. دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.