×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عدم وجود نگاه فرهنگی در مجتمع های تجاری استان بوشهر

در خیابان ساحلی که حتی در محدوده‌های مرکزی نیز واقع نشده‌اند حجم بالای مجتمع‌های تجاری توجه را به خود جلب می‌کنند.

وارد خیابان‌های شهر دلوارو یا شهرستان های استان بوشهر که می‌شویم یکی از مواردی که نظر را به خود جلب می‌کند تعدد مجتمع‌های تجاری در تمام نقاط شهر است همچنین علاوه بر این تعداد زیادی مجمتع نیز در حال حاضر مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذارند.

در خیابان ساحلی  که حتی در محدوده‌های مرکزی نیز واقع نشده‌اند حجم بالای مجتمع‌های تجاری توجه را به خود جلب می‌کنند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که در سال‌های آینده شهر دلواریز تبدیل به جولانگاه واحدهای تجاری می‌شود زیرا علاوه بر اینکه مجتمع‌ها رشد چشمگیری داشته‌اند واحدهای تجاری خطی نیز به طور روزافزون افزایش پیدا می‌کنند.

 این نوع عملکرد به جای اینکه سرمایه‌ را به سمت بخش‌های تولید هدایت کند به سمت مشاغل توزیعی هدایت می‌کند و از آنجایی که تعداد مشاغل از نیاز بازار فزونی می‌یابد در واقع به نوعی مشاغل کاذب تولید می‌شود که به اندازه‌ای که مورد نیاز است سوددهی ندارند

ما اگر بخواهیم واقعیت های جامعه را سیاه ببینیم این یک نگاه تک بعدی به مسائل شهری است یعنی هر عارضه شهری که داریم چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ فضایی که ما نمیبینیم و این ها تعاملات فرهنگی است هم میتواند فرصت باشد و هم تهدید یعنی نه تهدید صرف است و نه فرصت صرف و یک حالت بین این دو دارد و این مدیریت ماست که نشان خواهد داد که این ها فرصت یا تهدید هستند.

این دور باطل تا جایی ادامه پیدا می‌کند که مجتمع‌های تجاری تأسیس شده و بلا استفاده و بدون استفاده باقی می‌مانند و صاحبان آنها از متضرر شدن خود شکایت می‌کنند.

این مراکز خرید با توجه به نوع کارکردهایی که دارند میتواند بستری برای آموزش های شهروندی باشد حتی اگر سطح آموزش شهروندی ما در حد یک بیلبورد یا تراکت باشد هم، این کارشدنی است و این تنها برای خریداران نیست و حتی میتوان به فروشنده ها نیز این آموزش ها را مانندامر به معروف و نهی از منکر، حجاب و حفظ کرامت انسانی ارائه داد.

مسئله بعدی هم این مراکز بستری برای افزایش صداقت در برخورد فروشنده با مشتری است و هر آنچه در اموزه های دینی ما وجود دارد مانند ممانعت از کم فروشی و یا غش در معامله میتواند افزایش یابد که در نهایت موجب افزایش کرامت انسانی خواهد شد. سپاس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.