×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بوشهر توان تبدیل‌ به قطب تحقیقات بازتوانی کشور دارد

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در عرصه بازتوانی گفت: استان بوشهر توان تبدیل‌شدن به قطب تحقیقات بازتوانی کشور را دارد.

مریم حضرتی ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه این دانشگاه دارای توانمندی‌های ویژه‌ای در عرصه تخصصی و هیئت علمی است اظهار داشت:دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توانمندی آن را دارد که با راه‌اندازی مرکز تحقیقات بازتوانی خود را به‌عنوان قطب تحقیقات بازتوانی کشور معرفی کند زیرا علاوه بر وجود نیروی‌های متخصص از هیئت علمی  در رشته‌های تخصصی گوناگون بهره می‌برد.

وی با قدردانی از یکدلی و همراهی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: طی سفر دو روزه به این استان شاهد خدمات تخصصی و خوب نیروهای جوان در کنار با تجربه‌ترها بودم.

حضرتی با بیان اینکه کارکنان، اعضای هیئت علمی و پرستاران این مجموعه وحدت رویه داشته و همگی با پشتکار یکدیگر را حمایت می‌کنند گفت: شان و جایگاه پرستاری بسیار بالا است و در چند سال آینده جزو ۱۰ شغل برتر دنیا معرفی می‌شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبا بیان اینکه شغل پرستاری به دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تقسیم می‌شود تصریح کرد: در  بخش حرفه‌ای نیاز به تحصیلات دانشگاهی وجود نداشته و فرد با گذارندن دوره‌ای می‌تواند مهارت‌های اولیه پرستاری را بیاموزد که در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان سایر رشته‌ها به پرستاری غیرحرفه‌ای تمایل داشته و دوره آن را می‌گذرانند که این نشان از اهمیت این رشته دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید در جریان خدمات پرستاران قرار بگیرند افزود: با توجه به اینکه ایران در ۳۰ سال آینده با سونامی سالمندی مواجه می‌شود  باید با بهره‌گیری از علم افراد متخصص این رشته،  آموزش‌های لازم برای پشت سر گذاشتن دوران سالمندی سالم را به افراد آموخت.

حضرتی از وجود فشار خون در یک سوم مردم ایران خبرداد و بیان کرد:این افراد از بیماری‌ فشار خون خود بی‌اطلاع هستند که باید در خصوص درمان و پیشگیری از این بیماری و سایر بیماری‌های غیر واگیر اطلاع رسانی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.