×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دختران دانش‌آموز در آتش سوزی مدرسه سوختند +تصاویر

سه دانش‌آموز دختر که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه دچار سوختگی بیش از ۹۰ درصد شدند، جان خود را از دست دادند.
 پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه اسوه حسنه ساعت ۹ صبح امروز دچار آتش‌سوزی شد. علت آتش‌سوزی، استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس بود. با وجود آنکه استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است اما مدرسه از آن استفاده می‌کرد و بر اثر آتش‌سوزی چراغ نفتی و سرایت آتش به کلاس درس ۴ دانش‌آموز دچار سوختگی شدند.
 یک دانش‌آموز پیش‌دبستانی و سه دانش‌آموز کلاس اولی دچار سوختگی شده‌اند.
علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفته است: ۳ دانش آموزی که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی دچار آتش سوزی شده بودند به نام‌های صبا عربی، مریم نوکندی و مونا خسروپرست فوت کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: اسامی ۴ کودک دختر که در حادثه پیش دبستانی اسوه زاهدان صبح امروز دچار حریق شده و درصد سوختگی آنها بالای ۷۰درصد گزارش شده است، عبارتند از:
مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار
صدور دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه حادثه دیده زاهدان
در همین رابطه حجت الاسلام و المسلمین دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، گفت: متاسفانه در اثر آتش سوزی ۲ نفر از دانش آموزان فوت شدند و عده‌ای دیگر در بیمارستان بستری هستند، تیم پزشکی از تهران اعزام شده و برای انجام اقدامات درمانی در محل مستقر هستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند، ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده است و در این رابطه دستور بازداشت آن‌ها صادر گردید.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از عملکرد آموزش و پروش و سایر دستگاه‌های نظارتی در خصوص عدم استانداردسازی این محیط آموزشی گفت: متاسفانه استاندارد‌های لازم و نکات ایمنی در این مدرسه رعایت نشده بود و قطعا پس از وصول نظریه کارشناسی چنانچه سایر اشخاص و دستگاه‌ها در این رابطه مقصر شناخته شوند طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد با صدور دستوری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش و بهزیستی مکلفند از کلیه مدارس و مهدکودک‌ها با توجه به فصل سرما بازید به عمل آوردند، گفت: این نهادها باید هر چه سریعتر گزارش مدارسی که حداقل استاندارد‌های قانونی در آن رعایت نشده است را به دادستانی ارسال کنند تا نسبت به تعطیلی و یا انتقال دانش آموزان به مکان مناسب‌تر اقدام شود.
سومین دانش‌آموز آسیب دیده در آتش‌سوزی مدرسه احیا شد
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: پزشکان توانستند «مریم نوکندی» دانش‌آموزی که پیش از این تصور می‌کردیم فوت کرده احیا کنند. اعتدال

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.