×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تأکید مراجع تقلید بر حل مشکلات معیشتی مردم و گرانی افسار گسیخته

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، علوی گرگانی و سعیدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مراجع عظام تقلید نیز در این دیدارها بر اهتمام هرچه بیشتر مردم نسبت به حل مشکلات زندگی و معیشت مردم، برنامه ریزی برای مقابله با گرانی، حفظ وحدت داخلی و… تأکید کردند.

*اهتمام دولت به وضع معیشت و زندگی عامه

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نمی توان منکر شد که در همه جا و از جمله دولت ضعف‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: با این اوصاف اما در شرایط فعلی هرگونه تضعیف دولت امری کاملاً خلاف است و همه باید از دولت حمایت کرده و در زمانی که دشمن همه توان خود را بکار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، باید دولت را تقویت کنیم.

این مرجع تقلید افزود: امروز زمان تسویه‌ حساب‌های شخصی و حل اختلافات انتخاباتی نیست و اگر هم دولت در جایی ضعف دارد، همه باید کمک کنیم تا این ضعف‌ها برطرف شود.

وی بیان کرد: امروز آمریکا از هر زمان دیگری منزوی‌تر است و شاهد آن هستیم که در موضوع خروج آنها از برجام حتی دوستان اروپایی‌شان نیز با آمریکایی‌ها همکاری نکردند و این مسأله خیلی مهم و نقطه قوت ماست، به‌ویژه آنکه دولت جدید آمریکا نشان داده است که تنها با ایران و برجام مشکل نداشته و با همه مشکل دارد.

آیت الله مکارم شیرازی، شرایط امروز را یک امتحان تاریخی برای ملت ایران و دولت و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در این شرایط بسیار مهم است که دولت درباره عملکرد و اقدامات خود اطلاع‌رسانی گسترده ، دقیق و بهنگام داشته باشد و آنچه را که مایه امیدآفرینی برای مردم است با هنرمندی به آنها انتقال دهد و البته ضعف‌ها و نقص‌های احتمالی را نیز صادقانه بپذیرد چرا که این مسأله تأثیر روانی بسیار مثبتی خواهد داشت.

وی با درخواست ابلاغ سلامشان به رئیس جمهور افزود: دولت در صدر اولویت‌های خود معیشت و زندگی عامه مردم را باید مراقبت کند و به گونه ای باشد که به دغدغه‌های اصلی مردم همانند ایجاد اشتغال بیشتر و مبارزه با قاچاق ، مفاسد اقتصادی و گرانی اقلام اساسی، اهتمام بیشتری کند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در این دیدار با ابلاغ سلام دکتر روحانی خدمت این مرجع تقلید گفت: رئیس جمهور پیوسته بر ارتباط مستمر اعضای دولت با مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و استفاده از نظرات ایشان تأکید دارد و امروز نیز به دستور رئیس جمهور خدمت شما رسیده ام تا گزارشی را از وضعیت دولت و کشور ارائه کنم.

رئیس دفتر رییس جمهور اضافه کرد: امروز در وضعیتی قرار داریم که همه باید یک صدا و یک نظر درباره آنچه پیش رو کشور است و اینکه چه باید کرد، اتفاق نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به مواضع دولت جدید آمریکا علیه ایران اسلامی افزود: دولت از ابتدا تسلیم این زیاده خواهی‌ها نشده و با قوت پاسخ اظهارات و مواضع دولت آقای ترامپ را داده است.

واعظی گفت: امروز همه بر مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های دولت آمریکا اتفاق نظر دارند و دولت نیز با برنامه ریزی و بررسی همه گزینه‌ها، اجازه نخواهد داد زندگی مردم خیلی تحت تاثیر جنجال سازی‌ها و فشارهای آمریکا قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: بسیار مهم است که در شرایط حاضر یک پیام و آن هم پیام وحدت و انسجام از ایران به جهان مخابره شود و برای تحقق این هدف نیز باید با تعامل نزدیکتر با مردم، ارتباط بین نظام و مردم و ارتباط مسؤولان بخش‌های مختلف با یکدیگر را بیش از پیش تقویت کنیم تا به این ترتیب از دوره ای که باور دارم خیلی طولانی نخواهد بود، با موفقیت عبور کنیم.

واعظی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای تشکیل جلسات هفتگی مشترک بین مسئولان سه قوه، گفت: با جنگ روانی شدیدی مواجه هستیم که از خارج کشور مدیریت می‌شود، اما کشوری که ستون خیمه‌اش، ولایت فقیه است، قادر است از این سختی‌ها عبور کند.

*دولت با نظارت و اشراف دقیق با گرانی مقابله کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به شرایط پیش آمده به دنبال مواضع جدید دولت آمریکا و خروج از برجام، بیان کرد: وحدت رمز پیروزی و بقاء جمهوری اسلامی بوده و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که رابطه بین مردم با نظام و مسئولین با یکدیگر نزدیک تر و صمیمی تر باشد.

این مرجع معظم تقلید، افزود: باید در برابر دشمنان کینه توزی که با همه توان در برابر ما ایستاده‌اند و امروز خباثت و کینه‌توزی خود را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرده‌اند، یکدل و یکصدا بایستیم و دشمن را از تأثیر دشمنی‌اش بر جمهوری اسلامی مأیوس و ناامید کنیم و به این واسطه مشت محکمی بر دهان آنها بکوبیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه “رئیس جمهور محترم فرزند حوزه و برخاسته از متن انقلاب هستند”، گفتند: از دولت می‌خواهم با توجه به ضرورت مراقبت از وضعیت معیشت و زندگی عامه مردم، با نظارت و اشراف دقیق با گرانی مقابله کند.

وی همچنین تاکید کرد: مجموعه نظام ، دولت و قوه قضاییه و سایر دستگاهها باید با کسانی که در نظام اقتصادی اخلال می‌کنند، برخورد و آنان را مجازات کند.

*دولت التهابات گذرا را مدیریت و کنترل می کند

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز در این دیدار با ابلاغ سلام دکتر روحانی، گفت: دولت آمریکا پس از خروج از برجام در حال تلاش برای همراه کردن کشورهای دیگر برای اعمال فشار علیه ایران به هر قیمتی است و طبیعی است که به هر حال فشارهای آمریکا تأثیراتی بر روی اقتصاد ایران خواهد گذاشت.

وی افزود: دولت تمام تلاش خود را بکار گرفته تا فشارهای آمریکا بر معیشت مردم تاثیری نداشته باشد.

واعظی اظهار داشت: با وجود آنکه وضعیت درآمدی و مجموع وضعیت اقتصادی کشور، در سه ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه پارسال، بهتر است، اما متأسفانه عده‌ای با سوء استفاده از فضای بوجود آمده، نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کردند که دولت تلاش دارد این التهابات گذرا را نیز مدیریت و کنترل کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تصریح کرد: متأسفانه از سوی دیگر برخی در این وضعیت به دنبال تسویه حساب با دولت هستند، اما منطق حکم می‌کند زمانی که دشمن کلیت نظام را هدف قرار داده است، اختلافات را کنار گذاشته و به دنبال تسویه حساب نباشیم، بلکه همه دست به دست هم داده و با وحدت، تحت امر رهبری معظم انقلاب به دنبال حل مشکلات باشیم.

دکتر واعظی با اشاره به برگزاری جلسه هفتگی مشترک سران و مسئولان سه قوه به دستور مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: امیدوارم این یکدلی، صمیمیت و همکاری نزدیکی که بین سه قوه شکل گرفته به همه بخش‌های نظام، کشور و مردم سرایت کند، چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری به افزایش امید و اعتماد مردم به نظام و دولت برای عبور موفق از مشکلات نیازمندیم. خبرگزاری فارسی

با عضویت در کانالهای زیر ما را بهتر دنبال نماید

پایگاه خبری و تحلیلی برازجان سلام آنلاین با شما هستیم و می مانیم
تلگرام ما
https://telegram.me/borazjansalam
سروش ما
https://sapp.ir/borazjansalam
ایتا ما
https://eitaa.com/borazjansalam

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.