×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرماندار دشتستان ؛ نوسازی ۳۵ مدرسه در دشتستان/ کمبود شیر خشک جبران شود

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ احمد بنافی بعدازظهر دوشنبه ۲۶ شهریور ماه در هفتیمن جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس بخشی از فرهنگ و هویت ما محسوب شده و باید آثار و برکات این دوران به خوبی تبیین شود.

وی پیاده روی ولایت را یکی از جلوه های مهم و فرهنگی دشتستان عنوان کرد و گفت: طی سه سال اخیر با راه اندازی ستاد و کمیته ها در بخش های مختلف و با بهره گیری از تمام ظرفیت ها، شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد مهم در شهرستان هستیم.

فرماندار دشتستان با اشاره به حضور پرشور مردم در پیاده روی ولایت، ابراز داشت: شرکت مردم در این رویداد مهم با وجود شرایط آب و هوایی نامساعد نشان از باور و اعتقاد عمیق آنها نسبت به ائمه اطهار(ع) است.

وی فرهنگ را عاملی مهم برای رشد جامعه عنوان کرد و گفت: برای رشد و ارتقاء جامعه باید نسبت به فرهنگ اصیل و پسندیده خود اهتمام بیشتری داشته و با ایجاد ابتکار و خلاقیت به شکل های نوین و هنرمندانه به آن تعمیق بخشید.

بنافی درخصوص گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزار برنامه ها در سطح شهرستان تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی شهرستان باید به تکالیف ذاتی خود عمل کرده و در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس همکاری لازم را انجام دهند.

فرماندار دشتستان هرگونه سهل انگاری در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس را خیانت به آرمان های شهدا عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی دشتستان برای فضاسازی محیطی اهتمام ویژه ای داشته و نسبت به نصب پلاکارد و بنرها و روایتگری غیرحضوری بمنظور یادآوری آن دوران کوشا باشند.

وی اضافه کرد: شهرداران و دهیاران نیز باید پای کار بوده و بخشی از فضاسازی محیطی در شهر و روستاها برای روایتگری هفته دفاع مقدس را انجام دهند.

بنافی به روایتگری دوران دفاع مقدس در مدارس تاکید کرد و گفت: باید درخصوص برکات این دوران در مراسم صبحگاه مدارس بویژه در هفته اول مهرماه روایتگری و فضاسازی محیطی انجام شود.

فرماندار دشتستان با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: آموزش و پرورش خط مقدم در جبهه فرهنگی است و به واسطه محیطی و زیرساختی و همچنین محتوایی و آموزشی باید از ذهن و باور سفید نوجوانان و خردسالان به عنوان یک امانت پاسداری کند.

وی به تحول زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته در سطح ملی، استان و شهرستان شاهد نوسازی ۳۵ مدرسه در دشتستان هستیم.

بنافی به تشکیل ستاد درخصوص طرح استقبال از ماه مهر در شهرستان اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی مربوطه باید نسبت به مصوبات این طرح هماهنگی های لازم را داشته تا ماه مهر به خوبی آغاز شود.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: هرگونه حفاری توسط دستگاه های خدماتی در معابر و محورهای مواصلاتی مدارس ممنوع است.

وی از تشکیل تعاونی خدمات ایاب و ذهاب دانش آموزان خبر داد و گفت: با ابتکار شهرداری، تعاونی متولی ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان تشکیل شده و سرویس ها باید دراین خصوص مجوز و کد ممیزی را دریافت کنند و همچنین ناجا، راهور و راهنمایی و رانندگی نیز بر این موضوع کنترل و نظارت داشته باشند.

 بنافی خطاب بر مدیر آموزش و پرورش دشتستان تاکید کرد: محیط آموزشی برای پذیرش دانش اموزان باید کاملا اماده باشند و جلسات توجیهی برای مدیران مدارس درخصوص هفته دفاع مقدس و مسائل مربوط برگزار شود.

فرماندار دشتستان درخصوص حوزه آبفا عنوان کرد: باتوجه به گرمای این فصل باید نسبت به تامین آب دقت و اهتمام بیشتری داشته و مدیریت مصرف را با جدیت دنبال کنیم.

وی از گلایه شهروندان درخصوص کمبود شیر خشک گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید نسبت به این موضوع پیگیری های لازم را انجام و درصورت نیاز فرمانداری ورود خواهد کرد.

بنافی درخصوص حوزه های صنفی بیان داشت: اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان درخصوص گران فروشی نظارت کامل بر واحدهای صنفی داشته تا از تخلفات و هرگونه سوداگری جلوگیری شود.

وی به ابلاغیه های تامینی در طی سال اشاره کرد و افزود: بانک ها و ادارت برای حفظ امنیت ظرف مدت ۱۰ رور اینده، خود مراقبتی داشته باشند. دیار جنوب

به نا به این گزارش در پایان نشست شورای اداری شهرستان دشتستان توسط شورای اسلامی شهر برازجان در این مراسم از آقای علیرضا قاسمی مسئول پشتیبانی ستاد پیاده روی ولایت برازجان ، مسئول مرکز نیکوکاری ضامن آهو و آقای بهزاد گلچمن همکار آقای قاسمی در پیاده روی ولایت برازجان ، مسئول مرکز نیکوکاری بنی هاشمی تجلیل شد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.