×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جلسه امروز شورای اسلامی شهربرازجان پیشگیری ازمعضلات اجتماعی باحضور مسولین استانی وشهرستانی

کمپ ترک اعتیاد بانوان ضروریست و به زودی تاسیس خواهد شد . 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام جلسه ی شورای اسلامی شهر برازجان در تاریخ سوم مهر ماه با حضور اعضاء و مهمانانی در حوزه مواد مخدر با موضوعیت ارایه ی گزارش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد وضرورت راه اندازی کمپ بانوان برگزار شد.

در ابتدای جلسه محراب بنافی ریاست محترم شورای اسلامی شهر برازجان ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تشکر از وحید مصدق به دلیل انجام مقدمات لازم جهت تشکیل این جلسه اعلام کرد:

شورای اسلامی شهر برازجان در تلاش است تا هر هفته به یک جلسه در ارتباط با معضلات و مشکلات ابعاد در ابعاد مختلف شهر برگزار نماید و جلسه ی قبل در حوزه بهداشت و درمان خود گواه بر این موضوع است.

اگر میخواهیم در راه حل مشکلات شهری گام نهیم نخست باید به دور از هر گونه اختلاف، هماهنگ و منسجم با یکدیگر پیش برویم.

اگر امروز مشکلات در برخی موارد وجود دارد نتیجه اش این بوده که گذشتگان و حتی خود مانتوانستیم گرهی از مشکلی باز کنیم و این ضروریست که با همفکری و همراهی بایکدیگر مشکلات را حل کرده و جز این تنها نتیجه ای که بر جای می ماند شکست است.

مواد مخدر خانمانسوز است و قسمت های حاشیه ای شهر، به خصوص مناطق کم برخوردار را تهدید می کند. اگر نتوانیم برنامه برای رفع این معضل ارائه دهیم، مشکلات بیشتری نظیر طلاق، بی خانمانی و انواع و اقسام بی اخلاقی ها پدید خواهد آمد. امیدواریم بتوانیم در این جلسه به نتیجه ای مطلوب دست یابیم و حامل اخبار خوبی به مردم باشیم.

دکتر ترکمان منش، دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر:

در صورت تاسیس زودهنگام کمپ ترک اعتیاد بانوان، هزینه های دور اول درمان را تامین خواهیم کرد.

دکتر ترکمان منش سخنان خود را با ارائه آماری از کشف مواد مخدر در سالهای گذشته آغاز و اعلام کرد:

اعتیاد مادر همه آسیب های اجتماعی است و چنین جلساتی نیاز است. مواد مخدر به هیچ کسی رحم نمیکند، زمان و مکان و جایگاه نمی شناسد.

در استان بوشهر و در سال ١٣٩۶، ١٧ تن و هشتصد کیلو گرم مواد مخدر کشف شد. این آمار در سال ٩٧ به ٢١ تن و ۶۵٠ کیلو گرم افزایش پیدا کرد که نشان از رشد ٢٢ درصدی می دهد و در ۶ ماهه نخست سال ٩٨ تا کنون ١٢ تن کشفیات داشته ایم. این نشان از تلاش های بی وقفه همکارانمان در نیروی انتظامی و سپاه می باشد که جا دارد از این عزیزان تشکر کنیم.

مواد مخدر امروز در کنار شیوه سنتی، به شکل صنعتیی نیز تولید می شود و جوانان و نسل جدید را هدف گرفته است. امروز پیشگیری به اولویت اول برای دستگاه های مواد مخدر تبدیل شده است و این نهاد ها به این نتیجه رسیده اند که پیشگیری توجه بیشتریی نسبت به کشف می طلبد.

به همین دلیل کار فرهنگی در سطر اول برنامه ها جای گرفته. ما میدانیم که کار فرهنگی یک شبه نمیتواند اثر دهی کرد و برای بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم. اجرای طرح یاری گران زندگی ستاد مبارزه با موارد مخدر یکی از جدیدترین اقداماتیست که در حوزده پیشگیری به به کار گرفته ایم. این طرح همکاریی سازمان های مردم نهاد را میطلبد چراکه منابع مالی و انسانی سازمان های مربوطه محدود است و تنها همکاری مردم است که میتواند ما را امر پیشگیری یاریی دهد. اگر کمپ ترک اعتیاد بانوان به زودیی تاسیس گردد هزینه دوره اول درمان را تامین می کنیم و در صورت تاسیس کانون یاری گران زندگی نیز حمایت ویژه ای خواهیم کرد.

اگر زنی دچار آسیب شود، یک جامعه آسیب می بیند  سمیه عاملی، رئیس اداره دخانیات استان بوشهر افزود با توجه به نقش اصلی زن در خانواده، نظیر مادر و همسر بودن، نیاز است به مسئله اعتیاد در حوزه زنان توجه به مراتب بیشتری صورت گیرد.

اگر مادری اعتیاد تا تجربه کند، نمی تواند با اراده ی محکم در تربیت فرزند و رشد خانواده خود گام نهد.

در استان بوشهر کمپ ترک اعتیاد بانوان وجود دارد اما نیاز است در هر شهرستان چنین مکانی تاسیس گردد چراکه اگر زنی دچار آسیب شود، یک جامعه آسیب می بیند و اینجانب آماده هر گونه همکاری در این زمینه با کلیه ارگان های مربوط هستم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.