×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح نمادین برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال درمدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛با حضور آرزو منوچهری سرپرست و کارشناسان حوزه تخصصی پیشگیری مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهربه صورت نمادین برنامه پیشگیری از تنبلی کودکان ۳ تا ۶ سال در مجموعه این مدیریت آغاز به کار کرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ آرزو منوچهری مدیریت این شهرستان در گفتگویی با خبرنگار واحد خبر این شهرستان ، چشم را از بزرگترین نعمتهایی دانست که خداوند مهربان به انسانها بخشیده ، پس لازم است پدران و مادران گرامی حساسیت ویژه ای را نسبت به چشم کودکان خود داشته باشند زیراآمار نشان داده است شیوع تنبلی چشم در جهان بین دو تا پنج درصد میباشد و بدین لحاظ در کشور ما بیش از یک میلیون نفر ( حدود ۱/۴درصد) وجود دارد که در این باره متاسفانه تنبلی چشم را دومین عامل نابینایی قلمداد می کند .

منوچهری در ادامه یادآور شد: بیشترین دوره تکاملی چشم انسان بین رده ۳ تا ۶ سال است و بدین لحاظ این دوران را ، دوران طلایی تشخیص پیشگیری بیماری تنبلی چشم دانسته اند .

سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر در ادامه افزود: سال گذشته در شهرستان بوشهر ۱۳۲۰ کودک در ۳۳ پایگاه بینایی سنجی مورد معاینه قرار گرفتند که در این میان ۱۲۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم به اپتومتریست ارجاع داده شد که از این تعداد خوشبختانه هیچ مورد آمبیلیوپ یا دارای تنبلی چشم دیده نشد .

آرزو منوچهری با بیان اینکه این برنامه همانند سالهای گذشته کلیه کودکان ۳ تا ۶ سال را با همکاری مربی آموزش دیده در مراکز بهداشتی به طور دائم و روز های دوشنبه در ساختمان مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر واقع در خیابان فاطمیه با استفاده از دستگاه بینایی سنج با رعایت پروتکلهای بهداشتی مورد معاینه قرار می دهند از والدین کودکان خواست: تا با استفاده از ماسک و دستکش و همراه داشتن شناسنامه کودکان خود جهت معاینه به این پایگاه ها مراجعه کنند.

 

روابط عمومی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.