×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جمعه ای دیگر فرا رسید و بدلیل شرایط حاکم بر کشور و در راستای همکاری و هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی مردم مومن متدین و انقلابی از نعمت برگزاری نماز جمعه محروم هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام پیام آدینه امام جمعه برازجان مورخ ۳ مردادماه ۹۹ بدین شرح اعلام شد 

بسم الله الرحمن الرحیم  

الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و طبیب نفوسنا وحبیب قلوبنا ابی القاسم مصطفی محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)

با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز و شریف دشتستان

جمعه ای دیگر فرا رسید و بدلیل شرایط حاکم بر کشور و در راستای همکاری و هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی مردم مومن متدین و انقلابی از نعمت برگزاری نماز جمعه محروم هستیم بنابراین نظر مردم شریف و متدین را به چند نکته جلب می کنم
۱- ۳۱ تیرماه برابر با ۲۹ ذی القعده مصادف بود با شهادت حضرت امام محمد تقی علیه السلام فرزند گرامی امام رضا علیه السلام در روایت آمده است:
شخصی به وجود مبارک امام جواد (سلام الله علیه) عرض کرد که ما را سفارش اخلاقی کنید.

حضرت فرمود: قبول می‌کنید یا فقط می‌خواهید گوش بدهید؟
عرض کرد: نه؛ قبول می‌کنم.
فرمود: اگر قبول می‌کنید این مسائل را بدان: دنیا جای امتحان و جای بردباری است.

ظریفی می گفت:
اصلاً کسی خیال بکند که اینجا بخواهد راحت به سر ببرد و راحتی نصیبش بشود، در اشتباه است.
مثل اینکه کسی خیال کند می‌تواند زمستان را با یک پیراهن به خوبی زندگی کند؛ چنین کسی اصلاً زمستان را نشناخته است، زیرا زمستان فصل سرما است.
زمستان سرد است و سرما را نمی‌شود از زمستان گرفت؛ اما می‌توان آن را مدیریت کرد؛ لباس بیشتری پوشید و کمتر اذیت شد.

آدم باید خیلی عوامانه بیندیشد که خیال کند اینجا محل راحتی است. چنین کسی یا اهل قرآن و روایت نیست یا اهل فکر و فهم نیست. چنین کسی اصلاً نمی‌داند این هفتاد تا هشتاد سال یعنی رنج!

آنکه این نظام را ساخت این جهان را ساخت (خداوند) فرمود: اینجا جای آسایش نیست. دیگر از خدا راستگوتر کیست؟
خداوند قسم یاد کرد و فرمود: «لَقَدْ خَلَقْنَا اْلإِنْسانَ فی کَبَدٍ». یعنی انسان در فشار و رنج و درد و زحمت و سختی قرار داده شده است، اصلاً ساختار اینجا این است؛ لام در کلمه «لقد»، لام قسم است، «کبَد» هم یعنی درد و رنج و فشار و مشکلات.

حالا یکی فشار مالی دارد، دیگری فشار خانوادگی دارد، یکی فشار سیاسی دارد و یکی فشار اجتماعی دارد هیچ کس بی درد و رنج نیست؛ مستحضرید آنها که وضع مالیشان خوب است با قرص خواب می‌خوابند این ‌طور نیست که مثلاً راحت باشند.
حالا کسی خیال بکند این هفتاد هشتاد سال، می تواند آسوده باشد، نه، اینطور نیست. آسایش جای دیگر (آخرت) است.

اگر کسی این را فهمید، زندگی‌ خود را تنظیم می‌کند، تعدیل می‌کند و خود را با این شرایط وفق می‌دهد و تنها در این صورت رنج کمتری خواهد کشید.

درست است که وظیفه هر مؤمنی آن است که برای مؤمنان دیگر دعا کند، اما خداوند می فرماید: من مهمان دلهای شکسته ام. شما هر چقدر به انسان دیگری التماس دعا بگویید و از او بخواهید برای شما دعا کند باید بدانید آن فرد، دل شکسته شما را ندارد، دعای مظلوم دل شکسته از دعاهای مستجاب است لذا در هنگام بی پناهی و دل شکستگی خود، مستقیماً با خدا سخن بگوید و دیگران را نیز دعا کنید و بدانید بهترین دعا آن است که از قلب خود انسان برخیزد.

۲- در هفته آتی مناسبت ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی با حکم رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله علیه قرار دارد
به فاصله چند ماه پس از آن شهرستان دشتستان نیز در خرداد سال ۱۳۵۹ شاهد اقامه این همایش هفتگی به امامت مرحوم حجت الاسلام شیخ غلام حسین رحیمی گردید.
امروز پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه برازجان یکی از باشکوه ترین و منظم ترین نماز جمعه هاست که انتخاب ستاد نماز جمعه برازجان به عنوان ستاد برتر کشوری در ارزیابی سال ۹۸ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور دلیل این مدعاست و مردم با شرکت پر شور و با نشاط خود در این اجتماع از نظام و آرمانهای رهبری شایسته نظام تاکنون پشتیبانی کرده و ان شاءالله پشتیبانی خواهند کرد این مناسبت را گرامی میداریم.

۳- دهه ولایت و روز بزرگ عرفه از مناسبت های آینده است.
مردم ولایتمدار ، دیندار و معتقد را دعوت و توصیه می کنم به گرامیداشت باشکوه دهه ولایت و اعیاد غدیر و قربان .
با توجه به شرایط خاص کشور که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است ضروری است به صورت مجازی این اعیاد و دهه ولایت هر چه باشکوهتر از سالهای گذشته بزرگ و گرامی داشته شود .

۴- با عنایت به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص دستگیری از نیازمندان و مستمندان توصیه می‌شود مومنین عزیز ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اجرای سنت حسنه قربانی در روز عید قربان با تهیه بسته های معیشتی و غذایی و توزیع آن در در بین نیازمندان تحت عنوان نهضت بزرگ تعاون و احسان کمک‌های مومنانه خود را در این ایام به برادران و خواهران دینی عرضه بدارند

در پایان گرامی میدارم یاد و خاطره تمامی کسانی را که در این مدت در اثر ابتلا به بیماری کرونا ازدست داده‌ایم و از بین ما رفته‌اند به ویژه عزیزان مدافع عرصه سلامت و درمان دکتر فخری ، دکتر خلیلی و دکتر سروستانی، عزیزان ایثارگر و رزمنده، جهادگران بسیجی که الان در کنار ما نیستند و ما از نعمت حضور آنان محرومیم .
آرزو می کنم روح این عزیزان در جوار رحمت حق تعالی در اعلی علیین در آرامش ابدی باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله

حسن مصلح
امام جمعه برازجان
۳ مرداد ماه ۱۳۹۹

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.