×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در روز برزگداشت قلم و چهلمین رور درگذشت نویسنده برازجان شب داستان تحت عنوان گریه به وقت انگور به راویت تصاویر در تالار فرهنگ بر گزار شد…

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ابتدای مراسم رییس اداره ارشاد صحبت هایی راجب مرحوم زنده یاد مرتضی انوشه داشته و از یاد و خاطره او گفتند و همچنین از برنامه های جدید خود و حمایت های ویژه از هنرمندان بخصوص نویسندگان دشتستان سخنرانی ایراد کردند و قول و خبر افتتاح سالن بزرگ فرهنگی هنری تا دو ماه دیگر را دادند. 
در ادامه بخش اول مستند زنده یاد بخش شد که باعث منقلب شدن خانواده ایشان که در این محفول بوند شد..
بعد از ایشان خانم شاهروبندی و چند تن از نویسندگان به داستان خوانی پرداختند.
در ادامه بخش دوم مستند مرتضی انوشه پخش شد و سپس یکتن از دوستان نزدیک ایشان به نام آقای صدیق صحبت هایی در مورد وضعیت ایشان و عدم حمایت از او از طرف دولت ،ایراد کردند .
سپس آقای شهردار محمدی شهردارد محبوب برازجان صحبت هایی راجع به حمایت از هنرمندان ایراد کردند ودر نهایت مسئولان شهر لوح های تقدیر به خانواده‌ این هنرمند ( مرتضی انوشه) اهدا کردند. 

اما داستان چیست که کتاب مرموم انوشه از کتاب خنده به وقت انگور به گریه به وقت انگور تعغیر نام می دهد . علت آن را می توان به خاطر فوت این هنرمند دشتستانی این کتاب به این نام به عنوان گریه به وقت انگور تعغیر داد شد . در وصف این هنرمند باید بیان نمود که شغل ایشان  بنایی یا کارگری بود ، و اما بیشتر از ده عنوان کتاب نفیس و پر حجم چاپ و انتشار کرده بود و علت فوت ایشان را هم می توان بیماری کلیوی ( فقر مادی ) نام برد. و اما  این هنرمند در  سن حدود پنجاه سالگی به دیار باقی شتافت . روحش شاد و یادش گرامی باد . 

در پایان این گزارش شما می توانید مراسم تشیع این مرحوم را هم ببیند . عکاس مراسم تشیع سید محمد مهدی امیری 

برای دیدن مراسم تشیع این مرحوم هنرمند دشتستان اینجا را کلیک نمایید 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.