×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همایش بزرگداشت روزخبرنگار گرامی داشت یادوخاطره شهدای رسانه درحسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزارشد+تصاویراختصاصی

سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : صبح یکشنبه ۲۳ مردادماه همایش بزرگداشت روزخبرنگار گرامی داشت یادوخاطره شهدای رسانه با حضور نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از اصحاب رسانه استان درحسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزارشد.

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : این مراسم که به همت بسیج رسانه استان بوشهر و همکاری سایر دستگاه‌ها برگزار شد، با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهرازخانواده های شهدای عرصه رسانه شهیدان والا مقام شاهینی، بهزادی،خلیلی، رفیعی نجات، فهیمی، و زنده یاد پیرمرادی پیشکسوت خبرنگاران استان بوشهر تجلیل شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز خبرنگار در بوشهر اظهار داشت: حادثه کربلا یک خبر بود که به عنوان تاثیرگذارترین خبر تاریخ شناخته می‌شود و امروز آوازه آن در همه جای جهان شنیده می‌شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم امیدآفرینی در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: حمایت از خبرنگاران و تامین امنیت شغلی این قشر تلاش‌گر ضروری است.

وی خبرنگاری را شغلی سخت و پیچیده خواند و اضافه کرد: در حوادث و برنامه‌های مختلف علی تلاش‌های فراوان خبرنگاران، کمتر به آنها توجه می‌شود و لازم است که نگاه بهتری به این قشر تلاشگر شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بشر سخت به خبر نیاز دارد و رابطه خبر و بشر ناگسستنی است ادامه داد: وجود انسان با خبر عجین شده است و نقش خبرنگاران در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران بیش از موشک و بمب تأثیر دارند تصریح کرد: خبرنگاران با تولید و انتشار خبر می‌توانند شرایط جامعه را عوض کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دشمن با تحریم اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دنبال تأثیرگذاری بر شناخت ادراکی ما است افزود: دشمن می‌خواهد با اقدامات رسانه‌ای بر روی نسل آینده تأثیر بگذارد.

وی بیان کرد: خبرنگاران از میان هزاران خبر تعدادی را گلچین می‌کنند و در جامعه منتشر می‌کنند که می‌تواند موضوعی را بزرگ کرده و موضوعی را بی اهمیت کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه خبرنگاران باید محتوای خبری را محکم، استوار و بدون سستی به جامعه ارائه کنند گفت: خبرها باید به گونه‌ای تنظیم شود که مورد اعتماد مخاطب قرار بگیرد و مثل فضای مجازی نباشد که بخش زیادی از مطالب بدون سند و اعتبار در آن منتشر می‌شود.

وی با اشاره به بخش زیادی از التهاب‌های جامعه با برخی از خبرهای نادرست ایجاد می‌شود اظهار داشت: سیاه‌نمایی مطلق و سفیدنمایی مطلق در رسانه جایگاهی ندارد و باید واقعیت‌ها نوشته شود. انتظار است که حقیق بیان شود و نقدهای منصفانه همراه با راهکار ارائه شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبر مانند یک بمب در هر جامعه اثر می‌گذارد خاطرنشان کرد: بمب به معنای این است که دل مردم را دچار اضطراب و دلهره کرده و افکار مردم را پریشان کنی و حقیقت را وارونه جلوه دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید مورد وثوق و اطمینان باشد تصریح کرد: خبرنگاران علاوه بر ابزاری که برای فعالیت رسانه‌ای مورد نیاز است، باید تعهد و تخصص داشته باشند و دارای خلاقیت و نوآوری در عرصه تولید و انتشار خبر باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری داشتن صداقت در عرصه خبرنگاری را مهم و تأثیرگذار دانست و ادامه داد: بیان صادقانه اخبار و انتشار اخبار مستند دارای اهمیت بالایی است.

وی تاکید کرد: خبرنگاران اگر می‌خواهند متخلفی را به جامعه معرفی کنند باید حرمت انسانی او را حفظ کنند و اگر حرمت افراد را حفظ نکنند در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه خبرنگاران همیشه باید در میدان حضور داشته باشند افزود: قلم خبرنگار در جنگ نرم و دفاع رسانه‌ای نقش آفرین است. خبرنگار باید مراقب باشد که در جبهه دشمن بازی نکند و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهد.

وی با بیان اینکه خروجی کار خبرنگاران باید خدمت به این کشور، نظام، انقلاب و مردم باشد اضافه کرد: خبرنگاران باید امیدآفرین باشند و مسئولان نیز باید حمایت لازم را از خبرنگاران داشته باشند و به عنوان دیده‌بان بیدار جامعه دیده شوند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود که خبرنگاران در تقویت امنیت پایدار در استان بوشهر مشارکت و تلاش کنند.

سردار علی رزمجو در مراسم تجلیل از خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: خبرنگاران نقش اساسی و حیاتی در جامعه دارند و بر اساس احساس مسئولیت خود به ارسال دقیق و صحیح حقایق می‌پردازند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در انتشار حقایق نباید هراسی داشته باشند تصریح کرد: کشف حقیقت، شناخت واقعیت‌ها و انعکاس آن در سطح جامعه اهمیت بالایی دارند که خبرنگاران در این زمینه نقش‌آفرین هستند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خبرنگاران را دوربین حقیقت‌یاب جامعه معرفی کرد و افزود: خبرنگاران در زمینه ارتباط بین مردم و مسئولان و انعکاس خدمات و بیان مشکلات نقش و رسالت مهمی بر عهده دارند.

وی خبرنگاری را از سخت‌ترین مشاغل خواند و بیان کرد: خبرنگاران در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها حضور دارند و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل و ارائه آن به جامعه می‌کنند.

سردار رزمجو تاکید کرد: خبرنگاران در راه رضای خدا و جلب رضایت‌مندی بندگان خدا در زمینه خدمات‌رسانی به مردم و جامعه تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری و شخص خبرنگار همواره مورد توجه جدی قرار دارد افزود: خبرنگاران با بیان حقایق می‌توانند در راستای رفع مشکلات قدم‌های اساسی بردارند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با تقدیر از همه خبرنگاران که با سپاه و بسیج رسانه همکاری دارند افزود: امنیت پایداری در استان بوشهر داریم و انتظار می‌رود که خبرنگاران در تقویت امنیت پایدار در استان بوشهر تلاش کنند.

خبرنگاران افسران خط مقدم مبارزه با تهاجم رسانه‌ای دشمن هستند………

به گزارش سایت پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : اکبر پورات در آئین گرامیداشت روز خبرنگار در حسینیه ثارالله سپاه استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین، تکلیفی که برعهده آنان در این زمینه است عمل دقیق و هوشمندانه در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در این حوزه است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمن با بزرگ نمایی اقدامات رژیم ستم‌شاهی تلاش می‌کند دستاوردهای نظام را زیر سئوال ببرد این خبرنگاران هستند که باید خدمات نظام جمهوری اسلامی بویژه در راستای محرومیت زدایی را به جامعه معرفی و تبیین کنند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: دولت انقلابی سیزدهم امروز خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه کرده است که باید در راستای جهاد تبیین این گام‌ها و دستاوردهای بخوبی بیان و انعکاس داده شود.

وی گفت: کمک به تحقق منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از طریق مطالبه گری و تبیین از دیگر تکالیف مهم خبرنگاران در این برهه حساس زمانی است که باید به آن پرداخته شود.

پورات با اشاره به جنگ تبلیغاتی دشمن یادآور شد: دشمن امروز برای ضربه زدن به انقلاب با تمام توان خود وارد میدان شده و مبالغ هنگفتی در این بخش هزینه کرده است.

وی ادامه داد: نا امید کردن مردم و قرار دادن آنان در مقابل نظام جمهوری اسلامی از هدف‌های مهم دشمن است که در این جا این وظیفه خبرنگاران است که با تمهیدات و کار رسانه‌ای قوی، هوشمند و هدفمند این نقشه‌ها را خنثی کنند.

پورات با اشاره به روایتگری عاشورا به وسیله حضرت زینب (س) گفت: اگر روایت‌گری حضرت زینب (س) نبود ممکن بود واقعه جانگذاز عاشورا به فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: حضرت زینب (س) با افشاگری‌های خود موجب ماندگاری واقعه عاشورا شد و شور و حرارت این واقعه ناشی از همان روایتگری ها است.

معاون سیاسی استاندار بوشهر تاکید کرد: امروز خبرنگاران در راستای جهاد تبیین با روایت‌گری شجاعت و ایثار شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) بویژه سردار پرافتخار حاج حسین همدانی که غریبانه از سوی فتنه گران مورد اهانت قرار می‌گیرند، باید قلم بزنند.

وی بر ضرورت حمایت از خبرنگاران و تشکیل کارگروهی برای احصای چالش‌های خبرنگاران تاکید کرد.

پورات ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنایع در استان بوشهر در حوزه فرهنگی و ورزشی سهم خبرنگاران نیز بخوبی دیده شود.

این مراسم با مداحی  ذاکر اهلیبت در این جمع به اتمام رسید .منبع سخن مردم و روابط عمومی استانداری بوشهر  / عکاس سید محمد مهدی امیری 

توجه داشته باشید دوستان برازجان سلام هر اگر دوست دارید تصویر یا کیفیت اصلی بیند روی آن عکس کلیک بفرمایید تا کامل باز شود و بعد آن را با کیفیت اصلی ببیند و ذخیره نمائید .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.