×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برای اولین بار در ایران؛ موزه رکوردهای جهانی ایران در بوشهر آماده افتتاح شد / بوشهر رتبه اول ثبت رکوردهای جهانی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ موسس و مدیر موزه رکوردهای جهانی ایران گفت: موزه رکوردهای جهانی ایران که تنها موزه کشور در این حوزه است، آماده افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ صبح روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از موزه رکوردهای جهانی از آماده‌شدن این موزه برای افتتاح خبر داد و اظهار کرد: این موزه اولین و تنها موزه رکوردهای جهانی ایران است که پس از ۱۶ سال تلاش مستمر آماده افتتاح شده است.

وی افزود: در این چند سال سعی کردیم همه استعدادهای ایرانی را در نقاط مختلف کشور شناسایی کنیم، با مراجعه آن ها و مشاوره و پیگیری از سمت ما این استعدادها در سایت های معتبر دنیا ثبت شدند برای اینکه این رکوردها از حالت پراکندگی خارج شود و به صورت متمرکز قابل دسترسی باشد، این محیط را با معماری خاص یک موزه رکوردهای جهانی فراهم کردیم و از این به بعد هم هر فردی در هر کجای ایران که احساس می کند توانایی و استعداد در زمینه خاص دارد به ما مراجعه کند، بعد از مشاوره و بررسی از طرف ما اگر این استعداد ثابت شود با پیگیری ما این استعداد در سایت های معتبر دنیا ثبت می شود. شمن‌زیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ رکورد جهانی در سایت گینس به نام ایران ثبت شده است، ادامه داد: این رکوردها هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی ثبت شده است. یعنی بعضی از آن ها به نام فرد و بعضی به نام ایران است و امیدواریم که در سال جاری بیش از ۱۰ رکورد دیگر به مجموعه رکوردهای ایرانیان در سایت های جهانی اضافه شود.

وی بیان کرد: به عنوان مثال کلین شیت تیم ملی فوتبال ایران که در جام جهانی روسیه تنها تیمی بود که در ۱۲ بازی مرحله مقدماتی گل نخورد و این رکورد جهانی به نام ایران ثبت شد. یا مراسم تشییع امام خمینی(ره) که با جمعیت ۱۰ میلیون نفر در سایت گینس ثبت شده و این رکورد جهانی متعلق به ایران است. همچنین رکوردهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که مربوط به فرد خاصی نیست و به نام ایران ثبت جهانی شده است.

دشمن زیاری تاکید کرد: از نظر رکورد فردی نیز در حوزه ورزش، خوانندگی، حافظه و زمان توانستیم پیگیری هایی انجام دهیم و این رکوردها ثبت جهانی شود.
مدیر موزه رکوردهای جهانی ایران در بوشهرگفت: در حال حاضر ۴۶ حکم مربوط به رکوردهای جهانی ثبت شده ایرانیان در موزه وجود دارد که به صورت اصل حکم یا کپی حکم قرار داده شده اند، اما بعضی از حکم هایی که هنوز به دست ما نرسیده است با کپی از سایت جهانی و با طراحی متناسب کشور ایران و رعایت حق کپی رایت با ذکر آدرس سایت آن ها را تا زمان دریافت حکم اصلی در موزه ارائه داده ایم.

وی از ظرفیت های زیاد کشور ایران در زمینه های مختلف برای ثبت رکورد جهانی خبر داد و ادامه داد: ایران ظرفیت های زیادی برای ثبت رکوردهای جهانی دارد که می توان به بزرگترین چاه سنگی که در بوشهر قرار دارد، یا بیشترین مساحت خشتی دنیا که در ارگ بم استفاده شده است، یا بلندترین سازه خشتی دنیا که یک گنبد در زنجان است، اشاره کرد. همچنین ظرفیت های دیگری که مربوط به تاریخ، فرهنگ یا ادبیات ایران است وجود دارد که باید با سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور یا نهادهای مرتبط دیگر ارتباط برقرار کنیم و اسناد مورد نیاز را از آن ها بخواهیم که امکان ثبت این رکوردهای جهانی وجود داشته باشد.

دشمن زیاری با اشاره به اینکه در دنیا کشوری نیست که رکوردهای جهانی خود را به صورت موزه نگهداری کند و در معرض دید عموم قرار دهد، بیان کرد: وقتی چنین آرشیوی از رکوردهای جهانی ایرانیان وجود داشته باشد، هر فردی که بخواهد آخرین اخبار مربوط به رکوردهای جهانی را بررسی کند می تواند از طریق شماره تلفن یا راه های ارتباطی دیگر با ما ارتباط برقرار کند و از آخرین رکوردهای جهانی ایرانیان مطلع شود.

وی با تاکید بر اینکه باید شهرستان گریزی را از بین ببریم، افزود: باید شرایط به گونه ای شود که برای نشان دادن و ثبت کردن توانایی مختلف خود نیازی به مراجعه به تهران نباشد بلکه در شهرستان های خود این کار را انجام دهیم و آن را به مردم ایران یا جهان نشان دهیم. راه‌اندازی یک موزه ملی در شهر بوشهر باید آغاز راهی باشد که هر ایرانی برای انجام یک کار بزرگ در هر سطح و زمینه ای از شهر خود شروع کند و هر شهر ایران قابلیت خود را به مردم ایران و جهان نشان دهد.

موسس و مدیر موزه رکوردهای جهانی ایرانیان در بوشهر یادآور شد: در شهر بوشهر من در رشته طناب زنی، هدایت چاهشوری در رشته شکستن اجسام سخت و سبحان بحری در رشته حبس نفس، بیشترین تعداد ثبت رکوردهای جهانی در ایران را داریم. همچنین رکورد الهام سادات اصغری نیز که برای ثبت رکورد شنای خود به بوشهر آمده بود نیز به نام بوشهر ثبت شده است. با این حال بوشهر در رتبه اول تعداد رکوردهای جهانی در ایران قرار دارد و بعد از آن تهران در جایگاه دوم قرار دارد.
وی با اشاره به شرایط بحرانی و محدودیت های کرونایی بیان کرد: بعد از شرایط بحرانی کرونا و محدودیت های کرونایی این موزه با دعوت از مسئولین و مردم افتتاح خواهد شد. همچنین از چند مهمان از شرکت گینس دعوت کنیم که در این موزه حضور پیدا کنند.

دشمن زیاری ادامه داد: مردم می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و به صورت مدیریت شده و محدود در بازهای زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و به صورت گروه های پنج نفره از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این موزه بازدید کنند.

خبرنگار ؛ روح الله دشمن زیاری

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.