×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حضرت آیت الله خامنه ای: عمل طرف مقابل در برجام را ببینیم ما هم عمل خواهیم کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری در چهارشنبه ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان شرقی سخن گفت* ؛

حضرت آیت الله خامنه ای:

عمل طرف مقابل در برجام را ببینیم ما هم عمل خواهیم کرد.

حرف و وعده خوب خیلی شنیدیم که در عمل تمام حرف ها نقض شده است.

رهبر انقلاب؛

انتخابات پرشور برای کشور یک افتخار و یک فرصت است و انتخاب صحیح یک نیروی کارآمد و با انگیزه نور علی نور است

وی ادامه داد:

*آنچه به دولت و ملت هویت می دهد، دارا بودن یک زیربنای فکری مستحکم است*.

زیربنای فکری دشمن اصلی سلطه گران است.

زیربنای فکری نظام اسلامی باید به روز شود و رونق یابد / تشییع عجیب شهید سلیمانی و ۲۲ بهمن متفاوت امسال نشان میدهد مردم انصافا خسته نشده‌اند

رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز افزودند:

دشمن اصلی برای سلطه گر همین زیربنای فکری اسلامی است این زیربنا از اسلام گرفته شده در بیانات امام به طور مبسوط این زیربنا توضیح داده شده.

نیروهای فکری نظام اسلامی روز به روز بایستی این زیربنای فکر را رونق بدهند. مسائل جدیدی پیش می آید، پاسخهای جدیدی لازم دارد. این پاسخها را در اختیار جویندگان و پویندگان و جوانان بگذارند.

این زیربنای فکری لازم است اما در مقام عمل هم یک چیزهایی لازم است. در مقام عمل چی لازم است؟ نترسیدن، خسته نشدن، ناامید نشدن، تنبلی نکردن، ندانسته در نقشه دشمن وارد نشدن و به او کمک نکردن. اینها در عمل لازم است. در جای خود هم آماده فداکاری بودن. باید فداکاری کرد باید جان را به کف دست گرفت… مثل شهید سلیمانی، جان را کف دستش گرفته بود و وارد میدان های گوناگون، و دیگر شهدای عزیز مثل همین شهید باکری خودتان.

البته ملت ایران خوشبختانه از این خصوصیات برخوردارند. انصافا ملت ایران خسته نشده‌اند که خب شما نمونه‌هایش را دیدید. در این تشییع جنازه‌های عجیب شهید سلیمانی، بعد هم در ۲۲ بهمن امسال با این شرایط کرونایی با ابتکار جدید چطور وارد میدان شدند و نگذاشتند ۲۲ بهمن تعطیل شود.

منطقه تبریز و آذربایجان، همواره دو ویژگی هویتیِ ثابت و همیشگی داشتند؛ یکی عبارت است از دلبستگی عمیق به دیانت اسلامی و دومی، غیرت و حمیت شدید نسبت به ایران.

آذربایجانی ها مکرر در برابر توطئه های بیگانگانی که می خواستند مناطق مختلف ایران را تجزیه کنند، ایستادگی کرده اند.

*حساسیت مردم به فساد و مشکلات نشان میدهد که آرمان‌های انقلاب را دنبال میکنند ضعف‌هایمان را باید با دستاوردهایمان رفع کنیم*

ناکامی‌هایی وجود دارد که باید برطرف بشود. مردم ما هم امروز از اوایل انقلاب نسبت به این نابسامانی‌ها حساس‌ترند. امروز مردم نسبت به فساد حساس اند، نسبت به فاصله طبقاتی حساس‌تر از اول انقلاب‌اند. این چیز بسیار خوبی است.

این نشان‌دهنده این است که مردم با آرمان‌های انقلاب آشنایند و دنبال آن آرمان‌هایند. لذا اعتراض میکنند. اعتراض میکنند به فساد. هرجایی که مبارزه با فساد باشد مردم در آنجا علاقه نشان می دهند و طرفداری نشان می دهند و دلگریم نشان می دهند. این خیلی مهم است و این نشان‌دهنده گرایش مردم است. همین را باید تقویت کرد.

ما وظیفه داریم با دستاوردها، ناکامی‌ها و ضعف ها را جبران کنیم. دستاوردهایی داریم از جمله این دستاوردها خود همین جوان‌های علاقمند و مبتکر و نیروهای انسانی آماده به کارند. ما به کمک دستاوردها بایستی ناکامی ها را جبران کنیم. دشمن عکس این را می گوید. دشمن ناکامی ها را می آورد جلو میگوید نگاه تان به ناکامی ها باشد دستاوردها را فراموش کنید، مسیر انقلاب را رها کنید.

انقلاب اسلامی از همان آغاز با دشمنی ابرقدرت ها مواجه شد.

دو ابرقدرت که در صد مسئله با هم اختلاف داشتند، در موضوع مقابله با جمهوری اسلامی با یکدیگر همراه بودند.

علت این دشمنی صرفا این بود که نظام اسلامی هنجارهای نظام سلطه را رد کرده بود.

در شرایط کرونایی و تعطیلی اجتماعات از دعاهای ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود

حلول ماه رجب را به عموم مردم ایران تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که از برکات معنوی این ماه، همه بهره ببرند. خب در این ماه اجتماعات وجود ندارد و آنچه که هر سال برای مردم میسر بود در اجتماعاتِ عبادی و اهل حال و ذکر و توجه امسال نیست لکن در خانه ها از دعاهای رجب غفلت نشود و این تعطیلی موقت اجتماعات، نبایستی موجب بشود که ما از برکات این ماه و از عبادت و دعا و توسل به درگاه الهی غافل بشویم. جام جم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.