×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرماندار شهرستان  دشتستان :  رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی و دورهمی های خانوادگی می تواند در تغییروضعیت شهرستان نقش بسزایی دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛  فرماندار دشتستان در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان دشتستان گفت: رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی وبرگزاری دورهمی های خانوادگی می تواند وضعیت شهرستان را تغییر دهد و ما را دچار بحران کند.

فتح اله نوروزی افزود: تمام تصمیم گیرها و مدیریت بیماری کرونا باید به سمتی پیش رود که نتیجه آن بهبود شرایط در حوزه شهرستان دشتستان باشد و این کار با همراهی و همکاری نهادهای مردمی ، ادرات ، بانکها و حوزه بهداشت و درمان امکان پذیر نمی باشد .

فرماندار دشتستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت ردار سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از آذر ماه با همکاری بسیج و سپاه شهرستان با شبکه بهداشت و درمان در حال اجرا می باشد و تمام اقدامات ما در راستای هرچه عملیاتی شدن این طرح در شهرستان باید انجام گیرد .

فتح اله نوروزی اظهار کرد: از اهتمام جدی حوزه بهداشت بهداشت و درمان و دیگر حوزه ها ، نیروی انتظامی، شهرداریها در راستای اطلاع رسانی شب یلدا صمیمانه سپاسگزاری میکنم .

نوروزی با بیان اینکه وضعیت کنونی را نباید ملاک قرار دهیم و این دسته بندی ها (رنگبندی ) شکننده می باشد و اگر بخواهیم شرایط کنونی (وضعیت زرد) حفظ کنیم ، همه نهادها و ادرات و همچنین بخشداران با محوریت دبیرخانه شبکه بهداشت و درمان درراستای جلوگیری از عادی سازی و عادی انگاری شرایط تبلیغ و اطلاع رسانی نمایند و هر زمان نتیجه مطلوبی در بحث کرونا داشته ایم فقط با همدلی مردم و سازمانها به دست آمده است.

وی تاکید کرد : رعایت مجدد و قوی تر پروتکلهای بهداشتی در سطح شهرستان از فرمانداری ، ادارات، بانکها و اصناف با جدیت هرچه تمام تر دنبال شود و اداراتی که مصوبات را به خوبی رعایت کرده اند، برای تشویق به مردم معرفی شوند.

فرماندار دشتستان تصریح کرد : با توجه به اینکه نیمی از بستریهای کرونایی در کل کشور مربوط به دورهمی های خانواگی می باشد ، گفت: باید اطلاع رسانی وسعیتری در خصوص خطرات دورهمی های خانوادگی در شیوع کرونا توسط شبکه بهداشت و درمان ، شهرداریها و بخشداران مناطق مختلف شهرستان انجام گیرد و از خانواده ها خواست که محدودیتهای تردد در مرکز شهرستان ( ۹ شب تا ۴ صبح) را جدی بگیرند و از برگزاری هرگونه دورهمی در فضاهای بسته خودداری نمایند.

فتح اله نوروزی اظهار کرد: اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت باید وضعیت بازار روز و اصناف را با مدیریت بهتری رصد نمایند و با نظارت فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان همانند اول آذر ماه با مسئولین اتحادیه ها و بازرسان اتاق اصناف و صنعت و معدن برنامه ریزی قوی تری برای گشتهای مشترک انجام دهد تا بتوانیم از عادی سازی و ساده انگاری ها بخصوص در اصناف پیشگیری نماییم و نگذاریم که وضعیت شهرستان تغییر کند زیرا اولین قشری که از این تغییر وضعیت (نارنجی یا قرمز) آسیب می بیند ، اصناف می باشند.

نوروزی با تاکید بر اینکه پروتکلهای بهداشتی در ایام فاطمیه باید در مساجد و حسینه ها باید مانند ایام ماه محرم و صفر رعایت شود گفت: از سخنرانان غیر بومی در این شبها که می تواند باعث تجمع بیشتری شود ، استفاده ننماییم و حفظ فاصله گذاری اجتماعی (فیزیکی) ، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و محدودیت زمان برگزاری مراسمها باید مورد توجه قرار گیرد و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان دشتستان بر این موارد نظارت جدی داشته باشند .

وی بیان کرد: در این شرایط کنونی ، حق برپایی هیچ نمایشگاهی تا اطلاع ثانوی در سطح شهرستان وجود ندارد و از بخشداران، شهرداران و همچنین نهادهای مردم نهاد خواست که هیچ نامه ای در این خصوص به فرمانداری ارسال ننمایند.
فرماندار دشتستان همچنین گفت: مراسم شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه باید با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی و با محدودیت زمانی و با نظارت شبکه بهداشت و درمان دشتستان برگزار شود.

فتح اله نوروزی اظهار کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی باید در تمامی بخشها با همکاری و همراهی مراکز خدمات جامع سلامت ، شهرداریها بخشداران انجام گیرد و در این خصوص اطلاع رسانی و نظارتهای بخشداران و بازرسان بهداشتی نقش موثری در کنترل و پیشگری و همچنین مدیریت این بیماری دارد.
نوروزی خاطر نشان کرد: تشدید نظارتها بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در ترمینالها بصورت جدی تر دنبال شود و یکی از مصوبات مهم ما در ستاد مقابله با کرونا می باشد.

فرماندار دشتستان گفت: صدور مجوز درمان برای خروج از شهرستان توسط فرمانداری ادامه دارد و از مردم خواست که قبل از خروج از شهرستان برای پیشگیری از مشکلات احتمالی (جریمه خودرو) برای گرفتن برگه تردد اقدام نمایند.

در حوزه استان ، با کمک خداوند و همراهی مردم و نهادها پیک سوم را تجربه نکردیم و اگر ساده انگاری کنیم قطعا می توانیم پیک چهارم را خدای ناکرده تجربه کنیم .

نوروزی تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی ،یکی از اقدامات مهم آن ، گرفتن تست کرونا از اطرافیان بیماران کرونایی می باشد و در این راستا در صورت عدم همکاری خانواده ها باید دادستانی ونیروی انتظامی همکاری لازم با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند و باتوجه به آمارهای روزانه شبکه بهداشت و درمان ، روند شیوع کرونا نسبت به هفته های گذشته روند افزایشی است و ما باید با استفاده از تمامی ظرفیتهای شهرستان تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام دهیم.

وی گفت: بازدید از پارک منابع توسط شبکه بهداشت و درمان و سازمان منابع طبیعی باید انجام شود و نتیجه بازدید در اسرع وقت به فرمانداری ارسال گردد و بر اساس نتایج به دست آمده در خصوص یا بسته بودن این مکان تفریحی تصمیم گیری صحیحی گرفته شود تا بتوانیم به کنترل و مدیریت کرونا کمک کرده باشیم .

فتح اله نوروزی تاکید کرد: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت سامانه شاد در خصوص پرهیز از دورهمی های خانوادگی و ساده انگاری کرونا به والدین اطلاع رسانی نماید و تمامی آزمونهای مدارس به غیر از پایه دوازدهم باید به صورت مجازی برگزار گردد.

فرماندار شهرستان دشتستان از رسانه ها و روابط عمومی های تمامی نهادها خواست که با جدیت در خصوص بیماری کرونا اطلاع رسانی نمایند و گفت : باید یادآوری نمایم که موضوع کرونا تمام نشده است و باید تمامی برنامه ریزها، پیگیریها ، نظارتها باید به گونه ای انجام شود که به وضعیتی نرسیم که دوباره اصناف متضرر و منابع مالی و انسانی زیادی درگیر این بیماری شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.