×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آرزو منوچهری ؛ سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر ۲۲۷۵ مورد شهروندان  با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی تماس داشته اند

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ ۲۲۷۵ تماس با خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر برقرار شده است.

آرزو منوچهری سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر ۲۲۷۵ مورد شهروندان با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی تماس داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ آرزو منوچهری مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر ابراز داشت : اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود که خدمات خود را از طریق خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می دهد و در بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند .

وی در ادامه افزود: مشکلات مدنظر اورژانس اجتماعی خشونت های خانگی به ویژه کودک آزاری ، همسر آزاری و سالمند آزاری و خودکشی است که در این خصوص ۲۲۷۵ مورد تماس در هشت ماه نخست سال جاری توسط شهروندان با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی داشتند

سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر تصریح کرد: شماره تماس «۱۲۳» به اورژانس اجتماعی بهزیستی اختصاص دارد و مردم می‌توانند خشونت‌های مرتبط با حوزه خانواده را به این سامانه اطلاع دهند که در این خصوص کارشناسان اورژانس اجتماعی دوره‌های تخصصی را گذرانده‌اند و در حین مکالمه با فردِ در معرض خطر می‌توانند خطر را ارزیابی کنند و به تناسب وضعیت موجود اوضاع را ساماندهی کنند ، اگر میزان آسیب یا خطر گزارش‌شده به اورژانس اجتماعی زیاد یا مهلک باشد، واحدهای سیار این اورژانس با هماهنگی نیروی انتظامی فورا به محل آسیب مراجعه می‌کنند و بررسی های لازم را صورت می دهند .

آرزو منوچهری با بیان اینکه مراجعین به سامانه ۱۲۳ صرفا زنان خشونت دیده نیستند اظهار داشت: کودکان. مردان. سالمندان، معلولین و افرادی که درمعرض اقدام به خودکشی هستند فارغ از سن و سال و جنسیت جزء موارد تماس گیرنده با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی هستند .

منوچهری در پایان خاطر نشان کرد : خدمات این مرکز می تواند از طریق تماس با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و خدمات اجتماعی سیار و همچنین از طریق حضور تیم های تخصصی مستقر در سایر سازمانها یا نهادهای ذیربط نیز به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی ارایه شود .

شایان ذکر است هم استانیها میتوانند خشونت های مربوط به کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری و همچنین موارد اقدام به خودکشی را با خط تلفنی ۱۲۳ درمیان بگذارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.