×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
سر مربی تیم هندبال ستارگان دستشان ؛ رضا عباسی شکست ها ی تیم را جبران خواهیم نمود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام سی و سومین دوره رقابتهای لیگ برتر هندبال ایران در حالی دور دوم خود را میگذراند که تیم هندبال ستارگان دشتستان پس از ابتلای شمار زیادی از بازیکنانش و عدم حضور در دور اول رقابتها در خطر حذف قطعی از مسابقات و سقوط به لیگ دسته اول قرار داشت اما با تلاش و پیگیری فراوان مدیرعامل باشگاه و حمایت شایسته‌ی مسئولین از خطر حذف نجات یافت و با حضور در دور دوم مسابقات، از دو بازی نخست خود دو شکست را دشت کرد و در حال حاضر همراه با تیم پرسابقه‌ی نفت و گاز گچساران (که سابقه‌ی قهرمانی در لیگ برتر را هم در کارنامه دارد) در انتهای جدول گروه خود قرار گرفته است.

شروع دور از انتظار ستارگان در لیگ جاری و بازگشت تیم از دور دوم رقابتها بدون کسب امتیاز بهانه‌ای شد تا با رضا عباسی سرمربی تیم گفتگویی ترتیب دهیم و از وی در مورد چگونگی شرایط تیم سوالاتی بپرسیم.

خلاصه‌ی گفتگوی خبرنگار روابط عمومی باشگاه با رضا عباسی را بدین شرح اعلام شد

جناب آقای عباسی؛ ستارگان در شروع مسابقات خود در دومین فصل حضورش در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفت. شکست در برابر ذوب آهن و پاس قم در دو مسابقه‌ی دور دوم و خالی ماندن دست تیم از امتیاز، برای هوادارن ستارگان راضی کننده نیست. چرا چنین اتفاقی افتاد؟

– شما و همه‌ی هواداران مطلعید که تیم ما تمرینات آماده‌سازی را در زمان مشخص و با کیفیت مطلوبی شروع کرد. تمریناتمان به شکل منظم و با شرایطی خوب داشت پیش میرفت و رفته رفته داشتیم به شرایط آرمانی می‌رسیدیم اما ابتلای ده بازیکن و سه نفر از اعضای کادر فنی به کرونا باعث تعطیلی تمرینات و تعلیق کل فعالیتهای گروهی‌مان شد. بازیکنان به قرنطینه رفتند و نه تنها روند صعودی ارتقای کیفیت فنی و آمادگی جسمانی تیم متوقف شد بلکه این روند به سرعت سیر نزولی گرفت. تحلیل رفتن بدن بازیکنان بدلیل بیماری و دور شدن تیم از هماهنگی‌های فنی و نزول کیفی تیم سبب شد تیم ما از هم بپاشد و جو بدی از یاس و ناامیدی بر مجموعه‌ی تیم حاکم شود. پس از آن تمام تلاشها بر این موضوع متمرکز شد که سهمیه‌ی دشتستان در سطح اول ورزش حرفه‌ای کشور از دست نرود و دستکم بتوانیم تیم را در لیگ جاری حفظ کنیم. این موضوع در وهله‌ی اول مستلزم جلب رضایت فدراسیون هندبالی بود که مصرانه بر عدم پذیرش تیم‌ ما تاکید داشت و معتقد بود ستارگان باید از لیگ برتر کنار گذاشته شود. جالب است بدانیم در روز ۲۹ مهرماه دبیر محترم فدراسیون هندبال در یک گفتگوی رسانه‌ای اعلام کرد همچنان تکلیف تیم ستارگان مشخص نیست و در حالی روز بیستم آبان به عنوان شروع مسابقات اعلام شد که ما حتی یک جلسه‌ی تمرینی هم نتوانستیم با تیم کاملمان در برازجان داشته باشیم و تنها به یک اردوی کوتاه مدت پیش از شروع مسابقات در تهران اکتفا کردیم…

در مرحله‌ی بعد نیز حضور در هر شرایطی در بازیهای دور دوم در دستور کار قرار گرفت. با این اوصاف حضور بدون تمرین در عرصه‌ی رقابت با حریفانی که تمرینات منظم خود را گذرانده و حتی با حضور در دور اول بازیها در کوران رقابت قرار گرفته بودند، عملا امکان‌پذیر نبود اما چاره دیگری هم باقی نمانده بود. ما می‌دانستیم که در رقابت با حریفان در دور دوم بازیها شانس بسیار کمی داریم اما همت و غیرت بازیکنان و عشق مجموعه‌ی تیم به نام شهر و شهرستان عزیزمان سبب شد امیدوارانه وارد عرصه‌ی مسابقات شویم چون اگر در دور دوم هم حضور نمی‌یافتیم عملا هیچ شانسی برای بقای تیم در رقابتها باقی نمی‌ماند…
* شکست در برابر ذوب آهن در بازی اول در چنین شرایطی قابل پیش‌بینی بود اما آیا از عملکرد تیم در بازی با پاس ناجا هم راضی هستید؟

– ببینید، من به عنوان مسئول فنی تیم از نتیجه‌ی بازی با ذوب‌آهن هم راضی نیستم. اصلا هم راضی نیستم چون روند بازی نشان داد که ما با وجود تمام مشکلات کمرشکن و پرتعدادمان در مقابل تیم قدرتمند ذوب‌آهن هم میتوانستیم نتیجه‌ی بسیار متفاوتی بگیریم اما برخی مشکلات که از اختیار ما خارج بود سبب شد به شدت دچار مشکل شویم. اما در بازی با پاس ناجای قم مشکلاتی همچون ابتلای دو بازیکن جدید تیم به کرونا آنهم در شرایطی که یکی از این بازیکنان یعنی آقای برآبادی جزء بازیکنان اصلی و یکی از ستونهای تیممان بود باعث شد

تمام برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های تاکتیکی ما به هم بریزد. ضمن اینکه بخاطر مسائل پیش آمده در روزهای قبل و نیز بازی اول ناچار شدیم از یک بازیکن اصلی دیگر تیم نیز صرفنظر کنیم. توجه داشته باشید در یک تیم هندبال که تنها ۱۳-۱۲ بازیکن شاکله‌ی اصلی تیم را تشکیل می‌دهد، از دست دادن دو-سه بازیکن اصلی و نقطه اتکای تیم یعنی بر هم خوردن کامل و فروپاشی تیم اما همانگونه که دیدید در دیدار با پاس و به خصوص در دقایق پایانی بازی ما میتوانستیم ورق را کامل برگردانیم ولی بی‌دقتی یکی-دو بازیکن که اتفاقا از خوبهای تیم ما هستند سبب شد کارمان گره بخورد و نتیجه‌ی مطلوبی به دست نیاوریم و حتی زحمات دیگر بازیکنانمان همچون آقای مسکنی که بسیار پرتلاش ظاهر شدند هم هدر برود.
* با این اوصاف آیا با همین شرایط به دور بعدی بازیها قدم خواهیم گذاشت؟

– مطمئن باشید خیر! اولا در زمان مناسب تمریناتمان را آغاز خواهیم کرد و تیم را به آمادگی مطلوب و سطح آمادگی کافی خواهیم رساند. ثانیا از تجربه‌ی حضور در دور دوم بازیها استفاده کرده، شرایط متفاوتی در مرحله‌ی سوم خواهیم دید. ثالثن در مدت باقیمانده تا شروع مرحله‌ی سوم یک‌سری جابجایی‌ها در تیم خواهیم داشت و با اضافه کردن یکی- دو بازیکن (در صورت هموار شدن شرایط مالی و برطرف شدن مشکلات) تیممان را تقویت خواهیم کرد.
* با این حساب باید منتظر دیدن تیمی متفاوت در مراحل بعد باشیم…
– شک نکنید که اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، ستارگان دشتستان در بازیهای باقیمانده شرایط بسیار متفاوتی خواهد داشت و نتایج خوبی خواهد گرفت. مطمئن باشید ما برای سقوط کردن به این دوره از لیگ نیامده‌ایم.
* سرمربی تیم ستارگان برای ادامه‌ی لیگ چه قولی به هواداران میدهد؟
– در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی قول دادن کار منطقی و عاقلانه‌ای نیست اما من اینجا این قول را به هواداران می‌دهم که با تمام توان برای کسب بهترین نتیجه در هر کدام از بازی ها به میدان خواهیم رفت و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. فراموش نکنیم که تیم در این شرایط سخت مقابل تیمهای دوم و سوم گروه خود به میدان رفته است. ذوب آهن اصفهان با آن تاریخچه‌ی درخشان در سطح اول هندبال ایران و پاس قم که در دو دور نخست رقابتهای امسال نشان داد با تیم خوبی به مسابقات آمده و نشان داده حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
*جناب عباسی؛ ضمن تشکر از شما بخاطر حضور در این گفتگو اگر صحبت خاصی باقی مانده بفرمایید.

– من هم از شما ممنونم که این گفتگو را ترتیب دادید. از فرصت استفاده میکنم و ضمن تشکر از همراهی همه‌ی عزیزان، به هواداران ستارگان و دوست‌داران واقعی ورزش دشتستان قول میدهم تمام تلاشمان را برای دفاع از اعتبار ستارگان، هندبال برازجان و ورزش دشتستان به کار خواهیم بست تا بتوانیم نماینده‌ی شایسته‌ای برای شهر و شهرستان عزیزمان باشیم.

مجددا یادآوری میکنم که حضورمان در دور دوم بازیها صرفا از سر ناچاری و برای حفظ تیم در لیگ بود اما در بازیهای آینده با شرایط متفاوتی پای به عرصه‌ی رقابت با حریفان خواهیم گذارد.

امیدوارم هواداران عزیزمان همچنان حمایتهای همیشگی‌شان را از تیم خودشان دریغ نکنند و پشت تیم باشند تا با همت بازیکنان، همکارانم در کادر فنی و کمیته‌ی فنی تیم و کادر مدیریتی باشگاه بتوانیم با ارائه‌ی بازیهای خوب، نتایج مطلوبی کسب کنیم. ضمن اینکه لازم می‌دانم یک تشکر ویژه هم از جناب مهندس برزگر داشته باشم که در جایگاه مدیرعامل باشگاه با تمام توان در جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی تیم تلاش میکنند و شرایطی را فراهم کرده‌اند که بازیکنان و اعضای کادر فنی در آرامش به تمرین و مسابقه بپردازند و باقی ماندن سهمیه‌ی دشتستان در لیگ هندبال و حضور ستارگان در مسابقات نیز مرهون تلاشها و پیگیریهای بی‌وقفه‌ی ایشان است. امیدوارم بتوانیم با کسب نتایج مطلوب در مسابقات پیش رو پاسخگوی محبتهای هواداران، زحمات بی‌شائبه‌ی مدیریت محترم باشگاه و حمایتهای مسئولین عزیز باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.