×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
واکسن کرونا چه زمان و چگونه به مردم خواهد رسید

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ امروز آلمان که از کشورهای پیشگام کشف واکسن کروناست، برنامه خود برای توزیع این واکسن را به شرح زیر اعلام کرد:

* مردم کهن سال
* مبتلایان به بیماری کرونا (با حال وخیم)
* مراقب کنندگان از بیماران و کهن‌سالان
* افرادی که شغل عمومی دارند (مثل پلیس ها، معلم ها و…)
* مردم عادی

بنابر اخبار اولیه این واکسن در دو نوبت مختلف در فاصله سه هفته تزریق می‌شود و تا ۹۰ درصد روی داوطلبان تست جواب مثبت را دریافت کرده است.

در حال حاضر تولید انبوه این واکسن مراحل نهایی را طی می‌کند و اگر برنامه مطابق جدول زمانی شرکت های دارویی پیش برود، تنها در آلمان ۵۰ میلیون عدد از این واکسن تا پیش از سال ۲۰۲۰ ساخته خواهد شد. این در حالی است که کشورهای چین، آمریکا و روسیه نیز در این زمینه مشغول فعالیت جدی هستند و آن ها نیز نسخه های دیگر واکسن کرونا را به بازار عرضه خواهند کرد.
اگر همه چیز طبق پیش بینی باشد، در سال ۲۰۲۱ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون از این واکسن در سراسر جهان توزیع خواهد شد که این رقم می‌تواند تا حد بسیار زیادی به کنترل کامل این بیماری کمک کند. در عین حال کشورهای مختلف بسته به وخامت و شیوع کرونا در صف دریافت این واکسن قرار دارند و به طور مثال امروز اسپانیا اعلام کرده که از شرکت فایزر که از شرکت فایزر ۲۰۰ میلیون یورو واکسن کرونا خریداری خواهد کرد.

بنابر تقسیم کاری که صورت گرفته اتحادیه اروپا ۲۰۰ میلیون واکسن، آمریکا ۱۰۰ میلیون واکسن، کشور ژاپن ۱۲۰ میلیون واکسن و بریتانیا ۴۰ میلیون واکسن تحت لایسنس این دو غول داروسازی آلمانی و آمریکایی را تولید خواهند کرد.
سازمان بهداشت جهانی قرار است مراحل توزیع این واکسن در سراسر جهان را زیر نظر بگیرد.

همچنین تولید این واکسن در سایر کشورها نیز زیر نظر سازمان بهداشت جهانی، انجام خواهد شد.

با این وصف به نظر می‌رسد که احتمالا تا فصل بهار آینده بیماری کرونا در سراسر جهان تا حد زیادی کنترل شده باشد و باید در انتظار آغاز مجدد رقابت های ورزشی به شکل نرمال، از اواسط فصل بهار بود. این در شرایطی است که رقابت های جام ملت های اروپا ۲۰۲۰ و المپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز که به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود، در صف برگزاری قرار دارند و رویدادها و رقابت های بین المللی و همچنین رقابت های داخلی، باید با شتاب بیشتری به انجام برسند تا پس از آن دوره اصلی رقابت های انتخابی جام جهانی هم آغاز بشود.
در این شرایط و در حالی که فوتبال جهان یک دوره عجیب و غریب و تاریخی را در غیاب هواداران برعهده داشته، با امیدواری اخبار مربوط به کشف واکسن کرونا را دنبال می‌کند و این امید وجود دارد که مردم دوباره به زودی ورزشگاه ها را به اشغال خود در بیاورند و غریو شادی جای سکوت و صداهای ضبط شده را بگیرد؛ همه ما بی صبرانه منتظر آن روزیم، روزی که دوباره با فوتبال و با شرایط واقعی و پرهیجانش، تجدید عهد خواهیم کرد. سوک

در پایان به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ به اطلاع رسانیده می شود که واکسن ایرانی “کرونا” در حال ورود به فاز مطالعات انسانی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.