×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر : کشت گندم در بیش از ۹۷ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر شروع شد

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم برود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام: محمدتقی منوچهری بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از روند کاشت گندم در آبدان اظهار داشت: از این میزان ۸۲ هزار هکتار گندم دیم و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی کشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر در سال زراعی گذشته سومین شهرستان تولیدکننده گندم استان بوشهر بوده است گفت: کشت گندم به عنوان مهم‌ترین و استراتژیک ترین محصول کشاورزی کشور است که از ۱۴ آبان به‌طور رسمی در استان بوشهر شروع‌شده است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: تا امروز ۸ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر تحت پوشش کشت این محصول مهم قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات کاشت در سطح استان تا اوایل دیماه است افزود: پیش‌بینی تولید در سال زراعی سال جاری ۱۱۰ هزار تن گندم است و انتظار داریم با تلاش کشاورزان و لطف خداوند و نزول بارش‌های مناسب بتوانیم تولید در سال جاری در استان بوشهر داشته باشیم.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مکانیزاسیون مهم‌ترین و اصلی‌ترین محور برای بهره‌وری در دستور کار کشاورزان قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۳۷ درصد از مزارع گندم استان به صورت مکانیزه کشت شود و ۷ درصد از مزارع استان عملیات کم خاکی انجام شود . نوشته رضا محمدی 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.