×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام آدینه امام جمعه برازجان مورخ ۹ آبان ۹۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام پیام آدینه امام جمعه برازجان مورخ ۹ آبان ۹۹ بدین شرح اعلام شد

                                       بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و طبیب نفوسنا وحبیب قلوبنا ابی القاسم مصطفی محمد وعلی اله الطیبین الطاهرین

با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز، شریف و متدین دشتستان

🔰 بخش اول

۵- هوای نفس و امیال شیطانی

از عوامل و موانع گسترش و تعمیق اعتقاد به معاد در جوامع دینی هواى نفس و امیال شیطانى است.

هوای نفس و امیال شیطانی خلقت انسان، ترکیبى از نار و نور است و غرایز پست حیوانى به همراه گرایش عالى انسانى در سرشت او به ودیعت نهاده شده است؛ «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» همچنان که پیامبران آسمانى، انسان ها را به مبارزه با هواى نفس و رشد گرایش هاى عالى فطرى فرا مى خوانند و او را به فلاح و رستگارى دعوت مى نمایند. شیاطین جن و انس نیز انسان را به تبعیت از غرایز و سیر در عالم حیوانى و میل هاى نفسانى سوق مى دهند. ملازمه حرکت در سرازیرى نفسانیت، پشت پا زدن به باور معاد و نادیده انگاشتن حساب و کتاب اخروى است.

به بیان دیگر، باور به قیامت با پاسخ گویى به هواهاى نفسانى و نیازهاى شیطانى در تعارض است و با اعتقاد به زندگى اخروى نمى توان بى محابا در وادى لذات دنیوى و برآورده کردن نیازهاى نفسانى و شیطانى قدم برداشت.

یکى از نکاتى که زمینه ساز تقویت هوا و هوس نفسانى بوده و در تعلیم و تربیت دینى (برخلاف تعلیم و تربیت رایج) مورد توجه جدى قرار گرفته است، نامشروع بودن روش هاى کسب درآمد و ثروت و به تعبیر احادیث ((لقمه حرام)) است که به عنوان مانع موثر و ناپیدا در تضعیف اعتقاد به معاد ایفاى نقش مى کند. اگر در جامعه اى میدان بروز آزادانه هواى نفس به وجود آید و فضاى گناه و آلودگى در آن رایج گردد، اعتقاد به معارف دینى به ویژه اعتقاد به معاد از بین خواهد رفت.

🔰 بخش دوم

▪️ سالروز شهادت اولین شهید محراب انقلاب

شهید قاضی طباطبایی اولین شهید محراب در دهم آبان ۱۳۵۸، مصادف با عید قربان، نماز عید را اقامه کرد و در همان شب در راه مراجعت به منزل توسط منافقین مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به فیض شهادت نائل می‌گردد.

سالروز شهادت آن شهید انقلاب را گرامی میداریم.

🔸 میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)

در روز هفدهم ربیع الاول برترین و والا مقام ترین بنده محبوب خداوند ، خاتم انبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم به دنیا آمد و عالم ایجاد را به وجود خویش منور فرمود .

پیامبری که خداوند او را با کلماتی مثل: شاهد، مبشر، نذیر و سراج منیر ستوده است و نیز در شان او فرموده است : «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلا رَحْمَهً لِلْعَالَمِینَ». او پیامبر رحمت و دریای مهربانی و تجسم زیبایی ها بود. پیامبری که سنگش زدند ، خاکستر بر سرش ریختند و به او جسارتها کردند ، او در عوض نفرین برای قوم خویش دعا می کرد. دین او نیز ، دین رحمت و شفقت و مهربانی است .

فضایل آن حضرت را نمی توان درک یا احصاء نمود او کسی است که در اقرار به ربوبیت خداوند متعال بر اولین و آخرین سبقت گرفت . امام ائمه، حبیب خداوند و در یک کلام مثل اعلای خداوند سبحان بود.

🔹 اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)

در این مقطع شاهد افکار شیطانی وموهن نشریه فرانسوی و سیاستمداران ابلح و بی خرد آن کشور در توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) هستیم.

سناریوی شیطانی اسلام ستیزی که اخیرا با اقدام موهن و دوباره مجله شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای وقیحانه علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) و متعاقباً حمایت رئیس‌جمهور بی‌خرد و ماجراجوی فرانسه وارد مرحله جدیدی شده است ، بیانگر تناقض بزرگ در غرب به ویژه پرچمدار به اصطلاح آزادی بیان در اروپا است که برای سرپوش گذاردن به ناکامی های خود در عرصه جلوگیری از توسعه اسلام و گرایش شهروندان غربی به دین مبین اسلام و آموزه‌های پیامبر اعظم (ص) صورت می پذیرد.

این اقدام اهانت آمیز و غیر انسانی را بشدت محکوم می کنیم.

🔸 امام صادق علیه السلام که ولادت با سعادت ایشان نیز در هفدهم ربیع واقع شد و دریایی از علوم و معارف نبوی از لسان مبارک آن حضرت برای ما به یادگار مانده است به نحوی که فقه شیعه متأثر از احادیث و روایات آن حضرت فقه جعفری نامیده شده است.

بسیاری از فضائل و مناقب رسول خدا را نیز از سوی امام جعفر صادق (ص) بیان شده که ، می فرمایند: رسول خدا لحظات خویش را بین اصحابش تقسیم می کرد پس به این و آن به مقدار مساوی می نگریست . هرگز پاهای مبارک خویش را بین اصحابش دراز نکرد و اگر مردی با آن حضرت دست می داد دست خود را رها نمی کرد تا او رها کند.

چگونه می توان مناقب کسی را بیان کرد که خدای متعال خویشتن را به سبب به معراج بردن او تسبیح کرده و فرموده « سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى» و او را برگزیده تا با او در ملاء اعلی نجوا کند « فَأَوْحَىٰ إِلَىٰ عَبْدِهِ مَا أَوْحَىٰ»

🔹 روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز

روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

روز دانش‌آموز در ایران مصادف است با ۱۳ آبان هر سال. علت نامگذاری این روز، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی می‌باشد که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند ولی توسط رژیم درخیمان پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.

به منظور گرامیداشت این روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

این روز را به همه دانش آموزان استکبار ستیز تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

وصلی الله علی سیدنا ونبینا محمد وآله الطاهرین

حسن مصلح

امام جمعه برازجان
۹ آبان ۱۳۹۹

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.