×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصاویر بازدیدو جلسه به میزبانی کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر برازجان به ریاست جناب بنافی موضوع فاضلاب شهری ومحیط زیست

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : به همت انجمن زمین پاک و کمیسیون محیط زیست شورای شهر برازجان انجام پذیرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : بازدید میدانی متولیان امر از مناطق آلوده‌ی پیرامون میدان گنجی و برگزاری جلسه‌ کمیسیون محیط زیست شورای شهر برازجان .در این جلسه که با حضور سه تن از اعضای شورای شهر برازجان، دو نماینده از انجمن زمین پاک، مدیر آب و فاضلاب شهرستان، مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان، مسئول بهداشت محیطی شبکه‌ی بهداشت، نماینده‌ جهاد کشاورزی، و معاون اجرایی شهردار برگزار گردید .

پس از بحث و جدل بر سر وظایف قانونی سازمان‌ها در نهایت نمایندگان هیچ یک از سازمان‌های ذکر شده سازمان‌ خود را متولی مدیریت تانکرهای حمل فاضلاب شهری و تخلیه این نوع فاضلاب‌ ندانست و در نتیجه مصوب شد که در جلسه‌ای با حضور فرماندار شهرستان دشتستان متولی این امر مشخص گردد و با مشارکت همه‌ سازمان‌های مرتبط جانمایی استاندارد محل تخلیه این نوع فاضلاب، تملک زمین، و تخصیص اعتبار صورت پذیرد.

در این جلسه همچنین مصوب شد که ادارات جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، و شبکه بهداشت با همکاری همدیگر به صورت یک کارگروه مشترک نسبت به پیگیری و رفع معضل ضایعات مرغداری‌ها اقدام نمایند. در این راستا مقرر گردید که این کارگروه از مرغداری‌های متخلف بازدید نماید، سپس اقدامات قانونی مقتضی را به انجام رساند و تا پایان هفته‌ آینده گزارش خود را در این زمینه به کمیسیون محیط زیست شورای شهر برازجان ارائه نماید.

دیگر معضل زیست محیطی مطرح شده در این جلسه مدیریت پسماند عفونی شهرستان دشتستان و شهر برازجان بود. با توجه به این که طبق قانون، مدیریت پسماندهای ویژه از قبیل پسماندهای عفونی بر عهده‌ تولید کننده پسماند می‌باشد، مصوب شد که شبکه بهداشت با همکاری شهرداری یا پیمانکار بخش خصوصی نسبت به مدیریت این نوع پسماند اقدام نماید. همچنین در این راستا مقرر گردید که ریاست شبکه‌ بهداشت در این باره تصمیم خود را در جلسه آینده به کمیسیون محیط زیست شورای شهر برازجان و دیگر نهادهای مرتبط اعلام بدارد.

در پایان نمایندگان انجمن زمین پاک پیشنهاد سامان‌دهی و درخت‌کاری مناطق آلوده‌ی پیرامون میدان گنجی برازجان را مطرح نمودند که با توجه به غیبت مدیر اداره منابع طبیعی در جلسه، بررسی این پیشنهاد به جلسه آینده موکول شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.