×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام آدینه امام جمعه برازجان مورخ ۲۵ مهرماه ۹۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ؛ پیام آدینه امام جمعه برازجان  مورخ ۲۵ مهرماه ۹۹ بدین شرح اعلام شد

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و طبیب نفوسنا وحبیب قلوبنا ابی القاسم مصطفی محمد وعلی اله الطیبین الطاهرین

با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز، شریف و متدین دشتستان

🔰 بخش اول

به دنبال مباحث اخلاقی بیان شده با موضوع اعتقاد به معاد و نقش تربیتی آن در زندگی انسان، عوامل و موانعی را که موجب عدم گسترش و تعمیق اعتقاد به معاد در جامعه دینی می شود برمی شماریم:

۲- تعارض آخرت خواهى و دنیاگرایى

انسان معاصر متأثر از فرهنگ حاکم، خواهان زندگى آرام مادى است و مى خواهد از لذات و مواهب طبیعت حداکثر استفاده را ببرد. از این رو، یکى از اهداف راهبردى و بنیادى دولت ها، دست یابى به ((توسعه ملى)) است. این توسعه بیشتر در ((توسعه اقتصادى)) تجلى پیدا کرده است و دولت ها در یک رقابت شدید و فشرده به سوى آن در حرکت اند.

در جامعه دینى، سوالات متعددى در زمینه نگاه مادی گرایانه به دنیا و استفاده از مصنوعات و تولیدات مرغوب و آثار مترتب بر آن وجود دارد که به برخى از آنها اشاره مى شود:

آیا دنیا ملعون و مذموم است؟ احادیث و روایاتى که در مذمت دنیا وارد شده است به چه معناست؟ در جامعه مذهبى تا چه میزان مى توان مردم را به مصرف بیشتر دعوت کرد؟ اگر تولید بیشتر، درآمد بیشتر را براى تولید کنندگان به وجود می آورد، یک مسلمان تا چه میزان مى تواند به کسب درآمد و ثروت بپردازد؟ آیا این استغنا او را از خدا دور نمى کند؟ آیا بدون تقویت روحیه دنیاپرستى و مصرف گرایى، مى توان تولید را افزایش داد؟ آیا فقر و تهیدستى نشانه دورى از دنیا و علاقه به آخرت است؟ آیا دنیاخواهى و آخرت گرایى قابل جمع است؟ آیا پذیرش یکى مترادف و ملازم با نفى دیگرى است؟

متأسفانه عدم پاسخگویى روشن به سوالات مزبور و عدم تمییز دقیق مرز آخرت گرایى و دنیاخواهى، سبب شده است عده اى براى افزایش درآمد و ثروت خود به اعتقادات دینى و باورهاى فطرى، درباره معاد و زندگى اخروى، کم توجهى و یا بى توجهى نمایند و بدون دغدغه و با خاطرى آسوده به دنیا بپردازند.

🔰بخش دوم

◾ رحلت حضرت رسول اکرم (ص)

◾ شهادت امام حسن مجتبی (ع)

۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و سالروز شهادت سبط اکبر آن حضرت، کریم اهل البیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است.

یکی از مظلومیت های دیگر امام حسن مجتبی علیه السلام این است که تاریخ شهادت آن حضرت مقارن شده است با رحلت پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله و سلم، از این جهت که پرداختن به شخصیت پیامبر (ص) در مجالس و محافل موجب می‌شود کمتر به فضائل و مناقب امام حسن علیه السلام پرداخته شود و از این رو یاد و نام امام حسن علیه السلام کمتر بیان می‌شود.

امام حسن مجتبی علیه السلام یکی از مظلوم ترین ائمه است که در میان پیروان و شیعیان خود غریب و مظلوم بود آن حضرت بنا به مصالح دین و شریعت اسلام و در اوج مظلومیت و غریبی تصمیم به صلح با معاویه گرفت ولی این تصمیم خوشایند افراد بی بصیرت زمانه خود نیامد و زبان به لعن و نفرین آن حضرت گشودند.

چه سخت و دردناک است که امام زمانه ی خود را نشناسی و به تصمیمات ایشان ایمان و اعتقاد نداشته باشی

امام حسن مجتبی علیه السلام در طول زندگی سراسر با برکت خود ۳ بار تمام دارایی خود را به فقرا و تنگدستان جامعه انفاق نمود و از این رو آن حضرت را کریم اهل البیت لقب دادند.

آن حضرت دوره امامت خود را در عین حالی که به ظاهر پیروان و شیعیانی داشت ولی در اوج بی کسی و تنهایی سپری کرد و به نحوی که در خانه خود نیز آسایش و آرامش نداشت و از مونس و همدمی مطمئن و معتمد محروم بود و در نهایت به دست همسر خائن خود به شهادت رسید و در اوج مظلومیت به هنگام خاکسپاری، پیکر مطهرش توسط افرادی تیرباران شد.

شهادت آن امام غریب را محضر همه شیفتگان و پیروان آن حضرت تسلیت عرض می کنم.

◾ شهادت امام رضا علیه السلام

۳۰ صفر مصادف است با شهادت امام رضا علیه السلام که ایشان فرمودند:

انا غریب الغربا و انا معین الضعفا

درمیان القاب امام هشتم ، لقب “رضا” شهرت بیشتری دارد و آن حضرت را از این جهت “رضا” نامیدند که پسندیده خدا در آسمان و مورد خرسندی رسول خدا صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم‌ السلام در زمین بود و دوستان و دشمنان به اتفاق از وی خشنود و راضی بودند.

نام مادر آن حضرت نجمه خاتون می باشد.

روایت است مردی از اهالی طوس در محضر امام جعفر صادق علیه ‌السلام نشسته بود و آن حضرت به وی فرمود: بزودی از صلب فرزندم موسی، مردی به دنیا می‌آید که مورد خشنودی خداوند سبحان در آسمان و خرسندی بندگانش در زمین خواهد بود. در سرزمین شما از روی ستم و دشمنی مسموم و کشته می‌گردد و در همان جا غریبانه به خاک سپرده می شود.

آگاه باش! هر کسی وی را در غربتش زیارت کند و بداند که او امام و پیشوای شیعیان پس از پدرش بوده و از جانب خداوند متعال مفترض الطاعه می ‌باشد، همانند کسی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله را زیارت کرده باشد.

امام رضا علیه ‌السلام در ۳۵ سالگی پس از شهادت پدرش امام موسی‌ کاظم علیه ‌السلام به مقام امامت شیعیان نایل آمد و در ۵۵ سالگی در خلافت مأمون عباسی و با توطئه وی در خراسان مسموم و در ۳۰ صفر سال ۲۰۳ قمری به شهادت رسید.

شهادت آن امام رئوف را به همه شیعیان تسلیت عرض می نمایم.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَهً کَثِیرَهً تَامَّهً زَاکِیَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ

و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و اله الطاهرین

حجت الاسلام حسن مصلح


امام جمعه برازجان 
۲۵ مهرماه ۹۹

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.