×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام ادینه امام جمعه برازجان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام پیام آدینه امام جمعه دشتستان مورخ ۱۸ مهرماه ۱۳۹۹ بدین شرح اعلام شد

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و طبیب نفوسنا وحبیب قلوبنا ابی القاسم مصطفی محمد وعلی اله الطیبین الطاهرین

با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز، شریف ومتدین دشتستان

🔰 بخش اول

🔸 موضوع : اعتقاد به معاد و نقش تربیتی آن در زندگی انسان

🔹 موانع گسترش و تعمیق اعتقاد به معاد

عواملى که در جامعه دینى باعث تضعیف اعتقاد به معاد گشته و به عنوان موانع اصلى در راه گسترش و تعمیق این باور تجلى مى کنند، عبارت اند از:

۱ـ فرهنگ حاکم در دوران معاصر

پس از پیدایش رنسانس و فروپاشى اعتقادات مذهبى کلیسا، فرهنگى جدید در اروپا متولد شد. این فرهنگ با اعتقاد به ((اصالت انسان)) و تکیه بر ((اومانیسم)) در صدد نفى اندیشه هاى آسمانى برآمد و دین و دین باورى را به شدت مورد حمله قرار داد.

در فرهنگ جدید انسان از خاک برآمده و در خاک فرو خواهد رفت و تاریخ زندگانى او نه ابتدایى دارد و نه انتهایى؛ هرچه هست همین زندگى مادى است که باید از آن کمال استفاده و لذت را برد. انسان موجودى صرفا ((این دنیایى)) است و خوشبختى و سعادت او نیز باید ((این دنیایى)) باشد. در این فرهنگ رابطه انسان با خدا و در نتیجه با خودش قطع شده است و انسان هیچ ارتباطى با پیامبران و تعالیم آسمانى ندارد. در زندگى ماشینى انسان با خود و دیگران و حتى طبیعت قطع رابطه کرده است و شب و روز بدون تفکر و تأمل به دور خود مى چرخد و با تکرار پس از تکرار زندگى را سپرى مى کند. در این فرهنگ انگیزه اى و فرصتى براى اندیشیدن درباره خدا و قیامت و زندگى روزمره وجود ندارد.

از سوى دیگر با گسترش ارتباطات بین جوامع داد و ستدهاى اقتصادى اجتماعى و فرهنگى بین کشورها فزونى یافت و با پیشرفت تکنولوژى ارتباطات مبادلات فرهنگى در صحنه بین المللى از رونق چشمگیرى برخوردار شد؛ اما به دلیل مقارن شدن تحولات اقتصادى با تغییرات فرهنگى و اجتماعى در اروپا و پیشرفت سریع و شگفت انگیز غرب در زمینه هاى اقتصادى و تکنولوژى، ارتباطات فرهنگى بین کشورها یک سویه گشت و تفکرات و دستاوردهاى فرهنگى غرب به همراه محصولات و کالاهاى غربى به سایر کشورها سرازیر شد.

در نتیجه در وضعیت کنونى فاصله هاى جغرافیایى از بین رفته است. لذا حاکمیت فرهنگ معاصر مانع اصلى در گسترش اعتقاد به زندگى اخروى است.

🔰 بخش دوم

🔸 سالروز شهادت پنجمین شهید محراب انقلاب

۲۲ مهرماه سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی به دست منافقین کوردل در سال ۱۳۶۱ است.

این روز را گرامی می داریم و به روح با عظمت همه شهدای محراب صلوات می فرستیم و از خداوند متعال می‌خواهیم روح همه آنان را با روح مطهر اولین شهید محراب اسلام حضرت علی علیه السلام محشور بگرداند.

🔹 روز وقف

۲۴ مهرماه به نام روز وقف در تقویم ملی نامگذاری گردیده است.

با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می شود. اسلام بر سنت حسنه وقف به عنوان یکی اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تاکید کرده است از صدها سال پیش تاکنون واقفان خیراندیش با اختصاص بخشی از اموال خود برای خدمت مستمر به جامعه در قالب روش پسندیده (وقف) که بارزترین و روشن‌ترین مصداق احسان، انفاق، صدقه جاریه، تعاون و باقیات الصالحات است، منشأ خدمات فراوان علمی، فرهنگی، هنری، رفاهی، بهداشتی در جامعه بوده‌اند که وجود صدها درمانگاه، بیمارستان، مدرسه، دارالایتام، کتابخانه و هزارها مسجد، قنات، پل، آب انبار و غیره بهترین گواه و شاهد آن است.

به همین دلیل مبحث وقف و گسترش فرهنگ آن در برنامه ها و سیاست های متولیان این امر مسئله ای ضروری و مهم است.

و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و اله الطاهرین

حسن مصلح
امام جمعه دشتستان
۱ مهرماه ۱۳۹۹

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.