×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آداب اسلامی در فضای مجازی به خوبی رعایت نمی‌شود/ انتقاد سردار رزمجو از انجام شنای مختلط در بوشهر

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در نشست هم‌اندیشی با مسئول و اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: آداب اسلامی در فضای مجازی به خوبی رعایت نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، سردار علی رزمجو در این نشست که در سالن جلسات فرماندهی سپاه امام صادق علیه السلام برگزار شد، اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود باعث رشد و موفقیت جامعه و افراد آن می‌شود.


وی با انتقاد از عدم احساس مسئولیت برخی از مسئولین در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای الهی و همگانی است که نیاز است همه مسئولین و قشرهای مردم در انجام آن مشارکت داشته باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مختلفی در جامعه در زمینه اجرا و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که اگر همه این‌ها با هم قرارگاهی را در این زمینه در سطح استان تشکیل دهند دارای وحدت رویه و قدرت اجرایی بالاتری می‌شوند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر افزود: پیشنهاد تشکیل قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر در استان به معنای دولتی کردن اجرای این فریضه دینی و ایجاد تشکیلات دولتی نیست بلکه با راه‌اندازی این قرارگاه سازوکاری مشخص می‌شود تا هر نهاد و یا شخصی با پرهیز از موازی‌کاری به انجام بیش‌تر و بهتر وظایف خود اقدام کند.

فرمانده سپاه استان بوشهر با اشاره به وضعیت نامناسب فضای مجازی یادآور شد: متأسفانه آداب اسلامی در فضای مجازی به خوبی رعایت نمی‌شود و این مسئله باعث شده است تا سبک زندگی در جامعه ما تغییر کند.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام تصریح کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر در چنین شرایطی کاری پیچیده است که لازم است روش‌هایی مناسب برای انجام این کار در نظر گرفته شود که پیشنهاد ما این است که مجمع رهروان امر به معروف استان روش‌های غیرمحسوسی را که دارای اثربخشی بالا در این زمینه باشند تهیه و در دستور کار خود قرار دهد.

انتقاد سردار رزمجو از انجام شنای مختلط در بوشهر


سردار رزمجو در پایان با انتقاد از انجام شنای مختلط در بوشهر خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل لازم است مکان‌هایی برای شنای خواهران و برادران به صورت جداگانه مشخص شود که در این زمینه جلسات مختلفی با نهادهای مسئول گرفته شده است امّا متأسفانه با وجود قول‌های خوبی که در این زمینه داده شده است تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر نیز در این نشست گفت: این مجمع یک سازمان مردم نهاد است که از سال ۱۳۹۳ تاکنون در استان بوشهر راه‌اندازی شده است و در این مدت کارگروه‌های مختلفی در زمینه عفاف و حجاب، شورای حل اختلاف، امنیت، فضای مجازی، ایجاد اشتغال، بهداشت و درمان، فرهنگ جامعه و مسائل دیگر در آن تشکیل شده است که این کارگروه‌ها در بستر امر به معروف مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم به اجرای اقدامات خود می‌پردازند.
خضر فقیه با اشاره به راه‌اندازی دفاتر شهرستانی این مجمع اظهار کرد: مجمع رهروان امر به معروف استان بوشهر ۸۸ هزار نفر عضو در سراسر استان دارد که از این تعداد ۴۸ هزار نفر خواهر و ۴۰ هزار نفر برادر هستند که مشغول فعالیت در کارگروه‌های مختلف هستند.
وی دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران را بزرگ‌ترین معروف عنوان و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین معروف، دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است که این مهم به دست مدیران انقلابی حاصل میشود و علاج این کار آن است که همه مردم به مسئولیت انقلابی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل نمایند.
مسئول مجمع رهروان امر به معروف استان بوشهر از انجام تعاملات متعدد با دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و تصریح کرد: این مجمع به صورت جدی اجرای مطالبات رهبری را در استان دنبال می‌کند و در این زمینه گام‌هایی جدی برداشته است که در همین راستا تاکنون تفاهم نامه‌های متعددی بین مجمع رهروان امر به معروف استان بوشهر و دستگاه‌های اجرایی این استان امضا شده است.
فقیه همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: آگاهی دادن و آگاهی‌بخشی بیش‌تر به مردم برای انجام یک انتخاب مناسب یکی دیگر از کارهایی است که توسط این مجمع با موضوع انتخابات در فضای مجازی آغاز شده است که ما به صورت روزانه مطالبی را با این محتوا در فضای مجازی منتشر می‌کنیم.
اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر در این نشست به هم‌اندیشی در زمینه اجرای بیش‌تر و بهتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام پرداختند.

این نشست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.