×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر، به همراه نگارش دانشنامه دفاع مقدس بوشهر در حال انجام است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه این استان از کلنگ‌زنی ساخت باغ موزه دفاع مقدس بوشهر تا دو هفته آینده با حضور مسئولین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این دیدار گفت: حفظ یاد و نام شهدا وصفی است که اهل بیت علیهم السلام برای ما باقی گذاشتند که این موضوع بعد از شهادت امام حسین علیه السلام شروع شد که در همین زمینه نیز روایات زیادی برای مانا کردن یاد شهیدان به ویژه شهیدان کربلا وجود دارد.

حجت الاسلام حسین دشتی اظهار کرد: ائمه اطهار علیهم السلام همگی شهید هستند اما خود نیز مبلغی برای شهیدان کربلا بودند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ما معتقدیم که حفظ یاد شهدا جزء وظایف شرعی ما بوده و ریشه دینی دارد و اگر از لحاظ عقلی نیز آن را بررسی کنیم موضوعی قابل توجیه است.

امام جمعه موقت بوشهر در ادامه به هنر اسلامی اشاره و تصریح کرد: هنر اسلامی هنر متعهد است و وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف بلند به حساب می‌آید.

این مقام مسئول افزود: هنر لازم است شهدا و ارزش‌های اسلامی را زنده نگه دارد اما هنری که ابتذال درست می‌کند و یا در خدمت یادواره انسان‌هایی است که ارزش ندارند هنر به حساب نمی‌آید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر در پایان سخنان خود بر لزوم جمع‌آوری سوابق، اسناد، تصاویر و فیلم‌های مربوط به دوران دفاع مقدس در استان بوشهر و نگهداری منظم آن‌ها برای بهره‌برداری‌های لازم تأکید کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر نیز در این دیدار با تبریک چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تولید آثار فاخر هنری با موضوع دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر است که این موضوع به صورت جدی در حال اجرا است.

سرهنگ علی رضا غریبی افزود: در حوزه هنر مخاطبان زیادی وجود دارد که لازم نیست حتماً ما آن‌ها را پای کار بیاوریم بلکه مخاطب خود به دنبال تولیدات هنری می‌آید و از آن‌ها بهره‌برداری لازم را می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز تکنولوژی و فضای مجازی به آسانی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دارد و مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرد به همین علت همان قدر که فضای مجازی می‌تواند بسیار خطرناک باشد می‌توان بهره‌های فراوانی نیز از آن برد.

این مقام مسئول از رونمایی از دو پادکست نمایش رادیویی خبر داد و گفت: این دو اثر در حوزه ایثار و شهادت تولید شده است و به راحتی از طریق تلفن همراه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که تلاش شده است از شخصیت‌های هنری در زمینه تولید این آثار استفاده شود.

سرهنگ غریبی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام اتفاقاتی که در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رخ داده است نشأت گرفته از ایمان و تقوای رزمندگان اسلام بود.

وی افزود: همه ما برای کسب سعادت هم در دنیا و هم در آخرت، در درجه اول به تزکیه نفس و سپس مراقبت از آن نیاز داریم که شهیدان ما این موضوع مهم را به خوبی انجام داده بودند.

نگارش دانشنامه دفاع مقدس بوشهر در حال انجام است

غریبی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک سال اخیر این اداره کل، اظهار کرد: فعال‌سازی ستادهای شهرستانی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه هر شهرستان و آغاز به کار نگارش دانشنامه دفاع مقدس دو اقدام مهمی است که در یک سال اخیر آغاز شده است که ۴۰۰ مدخل از این دانشنامه مقاله‌نویسی شده و قرار است تعداد مدخل‌های این دانشنامه به ۲ هزار برسد.


وی درباره راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر نیز گفت: زمین این باغ موزه تهیه شده است و قرار است ان شاءالله تا دو هفته آینده با حضور مسئولین، کلنگ احداث آن به زمین زده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.