×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان بوشهر برگزار شد/ بهره‌برداری از ۱۵۴ پروژه اقتصادی و تولیدی در بوشهر

مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان بوشهر در سومین روز از هفته دفاع مقدس به همت سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان بوشهر و با حضور جمعی از مسئولین و تولیدکنندگان این استان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، در این مراسم از ۱۷ نفر از تولیدکنندگان برتر استان بوشهر در زمینه آبزیان، اشتغال‌زایی، بکارگیری فناوری‌های نوین در تولید، صادرات، تولید محصولات برق، تولید لوله‌های پلی اتیلن، تولید محصولات سلولزی و بهداشتی، فرآوری و صنایع تبدیلی خرما، تولید انواع ماشین آلات بسته‌بندی و فرآوری خرما، تولید کننده صنایع غذایی، تولید کننده الکل، فعال‌سازی معدن و احداث کارخانه آسفالت و سنگ‌شکن تجلیل به عمل آمد.

استاندار بوشهر در این مراسم ضمن گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وقتی توطئه‌های دشمنان برای از بین بردن این انقلاب به سرانجام نرسید جنگی را بر ما تحمیل کردند که اگرچه در ظاهر کشور عراق به ما حمله کرده بود اما تمام کشورهای شرق و غرب پشت رژیم صدام قرار داشتند و از او حمایت همه‌جانبه می‌کردند.


مهندس عبدالکریم گراوند اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس تمام امکانات خود را به صحنه آورده و در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و نظامی از صدام حمایت کردند تا بتوانند نظام اسلامی را از پا دربیاورند.

وی تصریح کرد: امروز نیز همه جهان شاهد بودند که در شرایطی که دنیا با بیماری ویروس کرونا روبرو شده است سران کشور آمریکا جلوی ورود ماسک به کشور ما را گرفتند اما ما در این زمینه از اندوخته‌های دوران دفاع مقدس استفاده کردیم و با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود به تولید ماسک پرداختیم.

این مقام مسئول یادآور شد: آن‌هایی که در کاخ سفید مشغول طراحی توطئه‌های مختلف بر علیه انقلاب اسلامی هستند امروز از مسیر اقتصاد وارد شده‌اند و تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا مانع انتقال کالا به داخل کشور ما شوند تا از این طریق زمینه‌ساز نارضایتی در داخل کشور شوند.


مهندس گراوند استان بوشهر را استانی سرشار از انرژی و استعداد عنوان و تأکید کرد: همه ما لازم است با همتی بلندتر از گذشته در مسیر رفع مشکلات اقتصادی قدم برداریم تا دشمنان انقلاب اسلامی در این عرصه نیز مانند سایر عرصه‌ها به موفقیت نرسند و مجبور به عقب‌نشینی شوند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند که مردم ما در دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط در مقابل آن‌ها ایستادگی کرده‌اند به همین علت به جنگ اقتصادی با ملت ایران روی آورده‌اند.

گراوند اضافه کرد: تحقق شعار جهش تولید می‌تواند مشکلات ما در زمینه اقتصادی و نیازهای ارزی ما را نیز برطرف کند به همین علت نیاز است تا ما در تولیدات خود بیش از گذشته به سمت ایجاد ارزش افزوده برویم.

بهره‌برداری از ۱۵۴ پروژه اقتصادی و تولیدی در بوشهر

استاندار بوشهر گفت: در حال حاضر ۱۵۴ پروژه اقتصادی و تولیدی در استان بوشهر وجود دارد که دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند که ان شاءالله این پروژه‌ها تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس عبدالکریم گراوند رفع مشکل تأمین منابع آب مردم استان بوشهر را نیز از مسائل مهم و بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: رفع این مشکل اساسی نیز به صورت جدی در حال پیگیری است تا ان شاءالله مشکلات این بخش حیاتی از زندگی مردم استان بوشهر نیز حل شود.

در ابتدای این مراسم احمد مرادی به نمایندگی از معدن‌کاران استان بوشهر و صادق سرتلیان به نمایندگی از صنعت‌کاران استان بوشهر به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود در زمینه جهش تولید پرداختند.

در حاشیه این مراسم، کارگروه‌های صنعت یار، مشاوره حقوقی، مالی و بانکی و مشاوره کسب و کار و توسعه فناورانه با حضور متخصصین این حوزه‌ها تشکل و تولیدکنندگان حاضر در این مراسم به انجام مشاوره در این حوزه‌ها پرداختند.

این مراسم به همت سازمان بسیج مهندسین صنعتی، سازمان بسیج حقوقدانان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.