×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت و ایثار در مدارس شهرستان دشتستان به صدا در آورد + جزئیات و تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام آئین زنگ مقاومت به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس در دبیرستان ثارالله برازجان با حضور نوروزی فرماندار دشتستان ، زراعتگر معاون سیاسی امنیتی فرمانداری، باقری مدیر آموزش و پرورش، سرهنگ غلامپور فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان ، سرهنگ ملکوتی جانشین فرماندهی انتظامی، خویش دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان، مدیر ، مربیان و دانش آموزان دبیرستان و بردبار فرمانده بسیج دانش آموزی شهرستان دشتستان برگزار شد*

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام  ، فرماندار دشتستان در آئین نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار که در دبیرستان شاهد ثاراله برازجان برگزار گردید ماه مهر را به عنوان فصل سرسبز و شکوفایی علم و دانش دانست و گفت : ماه مهر به عنوان ماه زدودن غبار جهل و ظلمت از قلبها و گستراندن فصل شکوفایی و موفقیت می دانیم که این ماه در کشور ماه با دو مناسبت بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس عجین شده است.

فتح اله نوروزی هفته دفاع مقدس را بهترین فرصت برای بازگویی رشادت ها و فداکاری های رزمندگان دانست و گفت : امنیت امروز جامعه ما مرهون فداکاری ها و از خودگذشتگی های رزمندگان در جبهه های نبرد علیه ابرقدرت های آن دوران بود که باید برای جوانان و نوجوانان بازگو شود .


وی هدف از نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس را انتقال فرهنگ دفاع و شجاعت به جوانان و نوجوانان دانست و گفت : زنگ مقاومت و ایثار را در مدارس به صدا در می آوریم چون دفاع مقدس گنجینه نابی از درس مقاومت و ایستادگی است که باید دانش آموزان را با آن آشنا کرد .


رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان افزود : ما آغاز جنگ را جشن می گیریم و می خواهیم به جهان و نسل جوان و نوجوان خود ثابت کنیم که ما آغازگر جنگ نبودیم و برای دفاع و ایستادگی در مقابل قدرت ها وارد این نبرد نابرابر شدیم که آن را دفاع مقدس نامیدیم.

فرماندار دشتستان به عوامل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : عواملی همچون اعتقاد به خداوند ، ارتباط میان رهبری و مردم و هماهنگی و همدلی میان نیروهای مسلح ایران از عوامل اصلی پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این مراسمکه به مناسبت ب گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، گفت : ما امروز چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم در حالی که درپایان تابستان شهریور سال ۱۳۵۹ ناگهان سایه جنگی نابرابر بر سر این اب و خاک و مردم سرزمین ما افتاد .
سهراب باقری خاطرنشان کرد : بعد از اینکه بزرگترین انقلاب جهان در کشور ما صورت گرفت و نظام اسلامی جایگزین نظام دیکتاتوری شد ، صدام حسین به خیال خام خود برای براندازی این نظام نوپا به کشور ما حمله کرد و قصد سرنگونی این نظام را داشت که با مقاومت مردم ایران روبرو شد .

وی گفت : هر چند جنگ ویرانی ها و خشونت هایی برای ما داشت اما در کنار این ویرانی ها ،جلوه هاو زیبایی ها و دست اوردهایی هم بود که باعث پیشرفت ما در صحنه ها و زمینه های مختلف گردید و توانستیم روی پای خود بایستیم .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان جنگ را زمینه ساز پیشرفت دانست و گفت : ما در این جنگ آبدیده شدیم و اموختیم که چگونه مقاومت و پایداری کنیم ، و توانستیم با تقویت زیرساخت های نظامی و موشکی خود به مرحله ای برسیم که اکنون هیچ قدرتی فکر تجاوز به این کشور را به خود راه نمی دهد . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.