×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام آدینه امام جمعه برازجان مورخ ۲۸ شهریورماه ۹۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام پیام آدینه امام جمعه برازجان مورخ ۲۸ شهریورماه ۹۹ بدین شرح اعلام شد

                                           بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و طبیب نفوسنا و حبیب قلوبنا ابی القاسم مصطفی محمد و علی اله الطیبین الطاهرین

با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز، شریف ومتدین دشتستان

بخش اول

در این هفته قصد داریم مباحث اخلاقی بخش اول پیام های آدینه را به موضوع اعتقاد به معاد و نقش تربیتی آن در زندگی انسان به صورت سلسله وار اختصاص بدهیم.
ابتدا مقدمه ای را در خصوص جایگاه معاد در برنامه تبلیغی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و آیات قرآن کریم اجمالاً عرض می کنم.

یکى از بنیادى ترین باورهاى دینى ((اعتقاد به معاد)) است. اعتقاد به زنده شدن پس از مرگ ظاهرى و حیات دوباره، نه تنها ریشه در فطرت انسان ها دارد، بلکه در سرلوحه برنامه هاى فرهنگى و تبلیغى پیامبران الهى قرار داشته است. تمامى راهنمایان آسمانى، انسان ها را به ((باور قیامت)) فرا خوانده اند، به طورى که تبیین و تعمیق اعتقاد به معاد، به موازات اعتقاد به مبدأ، فصل مشترک برنامه تمامى پیامبران توحیدى بوده است.

در برنامه تبلیغى آخرین رسول الهى، پیامبر اکرم (ص) نیز اعتقاد به معاد از جایگاهى ویژه برخوردار بوده و آن معلم راستین بشر در زمان بعثت و در جای جاى پیام انسان ساز خویش، مردم را به باور قیامت دعوت کرده اند. قرآن کریم مجموعه تعالیم آسمانى و سند نبوت آن رسول الهى و بهترین شاهد این مدعا است و در تعداد قابل توجهى از آیات قرآنى، مستقیم و غیر مستقیم به این اعتقاد و ویژگى ها و آثار آن اشاره شده است.

بر اساس یک طبقه بندى موضوعى قرآن کریم، بیش از ۱۶۴۰ آیه، معادل ۲۵/۸ درصد از کل آیات به تبیین و تشریح موضوع قیامت و آخرت اختصاص دارد. که این درصد در میان موضوعات قرآنى داراى مقام دوم (پس از رسالت پیامبر اکرم با ۳۰ درصد) است.

این باور دینى، آثار سازنده و مثبت فراوانى در زندگى فردى و اجتماعى بر جاى مى گذارد و زمینه را براى تربیت انسان هاى مومن و تحقق جامعه توحیدى فراهم می آورد. پرورش فضایل اخلاقى، جلوگیرى از رذایل روحى، مبارزه با هواها و هوس ها، ایجاد آرامش و اطمینان، تعدیل علایق مادى و دنیوى، تغییر بینش نسبت به دنیا، پرورش روحیه ایثار و شهامت، تقویت روحیه تفاهم و مجاهدت براى برقرارى عدالت و قسط، از جمله آثار ارزشمندى است که در پرتو باور به قیامت و زندگى اخروى به وجود می آید.

به بیان دیگر، اعتقاد به معاد هم هدف رسالت الهى است و هم زمینه را براى تحکیم پیام الهى در بینش و گرایش مومنان فراهم می آورد و اجراى فرمان هاى پیامبران را تضمین مى کند. به همین دلیل، در کلام مفسران پیام آسمانى و ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ نیز تبیین و تشریح این اعتقاد، از جایگاهى ویژه برخوردار بوده و احادیث و روایات متواتر و فراوانى در این باره به دست ما رسیده است.

بخش دوم

پیمان ننگین و ذلت بار بحرین و امارات با اسرائیل

در هفته‌ای که گذشت شاهد پیمان خفت بار و خائنانه عمال عربی کشورهای بحرین و امارات با رژیم غاصب و جعلی اسرائیل بودیم.

کشورهای بحرین و امارات، با قربانی کردن آمال و آرمان مردم فلسطین بار دیگر ثابت کردند عمال دست‌نشانده استکبار به ویژه شیطان بزرگ آمریکا هستند و خیانتی بزرگ را در حق جبهه مقاومت و مردم فلسطین مرتکب شدند.

این حرکت خبیث و رذالت آمیز را به شدت محکوم می کنیم و به این سردمداران خود فروخته هشدار می‌دهیم جبهه مقاومت در مقابل این خیانت بزرگ سکوت نخواهد کرد و پاسخ مناسب را به وقت لازم به این مهره های سوخته خواهد داد.

چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی

۳۱ شهریور چهلمین سالگرد حمله ددمنشانه رژیم بعث عراق به میهن اسلامی است.
تحمیل جنگ به انقلاب ایران اسلامی در سال‌های ابتدایی پیروزی که به منظور تغییر حکومت اسلامی و تصرف ایران صورت گرفت ، هرچند آسیب ها و خسارت های جبران ناپذیری به دنبال داشت ، اما دستاوردهای ویژه‌ای را برای نظام مقدس اسلامی در پی داشت که به صورت فهرست وار به برخی از آنها اشاره می کنم

۱. عینیت یافتن نقش رهبری و فرماندهی واحد به ویژه وجود ولی فقیه در راس حکومت اسلامی و تبعیت همه اقشار بالاخص مقامات لشکری و کشوری از آن

۲. افزایش قدرت و توان دفاعی و نظامی چه در بُعد نرم افزاری و چه سخت افزاری

۳. خودباوری و احیای روحیه مقاومت و ایستادگی در جامعه با تکیه بر ایمان و اعتقاد دینی

۴. ایجاد وحدت، همبستگی و اتحاد در بین آحاد جامعه و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی

۵. الگو سازی و ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه به عنوان چراغ راه آینده جوانان

۶. اثبات مردمی بودن انقلاب اسلامی و حضور مقتدرانه مردم در برهه های مختلف در دفاع از آرمان های انقلاب

که همه اینها بخشی از دستاوردها و نتایج حاصله از جنگ نا برابر دشمن بعثی علیه ملت ایران است.

ولادت امام محمد باقر علیه السلام

۳۱ شهریور همچنین مصادف است با ۳ صفر روز ولادت امام محمد باقر علیه السلام، میلاد با سعادت این امام همام را که تحولی شگرف در فقه اسلامی ایجاد نمود به همه شیعیان و پیروان حقیقی آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها

۲ مهر برابر ۵ صفرمصادف است با شهادت مظلومانه دردانه سه ساله حضرت امام حسین علیه السلام حضرت رقیه سلام الله علیها ، شهادت این دختر فاضله و با کرامت امام حسین علیه السلام را محضر همه عاشقان و دلباختگان اهل البیت (ع) و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تسلیت عرض می کنم.

وصلی الله علی سیدنا ونبینا محمد واله الطاهرین

حسن مصلح
امام جمعه برازجان
۲۸ شهریورماه ۹۹

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.