×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
نشست قرارگاه صنعت و معدن استان بوشهر برگزار شد/ استفاده از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات صنایع استان

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام : نشست قرارگاه صنعت و معدن نهضت جهش تولید استان بوشهر با حضور اعضای این قرارگاه و مهندس حسین خزان معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر در سالن جلسات فرماندهی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام در این نشست گفت: امروز ما در یک شرایط پیچیده اقتصادی هستیم به طوری که علاوه بر تحریم، ویروس کرونا نیز بر مسائل اقتصادی اثر گذاشته و این مسئله سبب شده است تا معیشت مردم دچار مشکل شود.

سردار علی رزمجو با اشاره به ضرورت انجام جهش تولید در کشور گفت: هندسه جهش تولید هندسه بسیار مفصلی است چرا که این موضوع بر روی معیشت قشرهای مختلف مردم اثرگذار است که به همین دلیل لازم است همه ما توجه خاصی به کارآفرینی، مؤلفه های تولید و پس از آن جهش تولید داشته باشیم.


وی استان بوشهر را استانی با ظرفیّت‌های زیاد صنعتی عنوان و اظهار کرد: استان بوشهر دارای منابع و ذخایر سرشار از مسائل اقتصادی، صنایع، علوم، فنون و هندسه اقتصادی است که این ویژگی‌ها سبب می‌شود ما از بستر کارآفرینی، تولید قدرت اقتصادی و مؤلفه‌های جهش تولید به خوبی برخوردار بوده و دارای توان خوبی در این زمینه باشیم اما آن‌چه در این زمینه مهم است این است که بتوانیم این توان را در خدمت جهش تولید به کار بگیریم.

این مقام مسئول تأکید کرد: راه‌اندازی بانک اطلاعات صنایع استان و احصاء مسائل و مشکلات آن‌ها به تفکیک هر واحد صنعتی، راه‌اندازی کارگروه ویژه حل مشکلات واحدهای صنعتی و سازماندهی اقشار مختلف بسیج و بکارگیری نخبگان و اساتید مثبت و استفاده از نظرات آن‌ها در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که لازم است قرارگاه صنعت و معدن استان بوشهر با هدف تحقق جهش تولید در سطح استان انجام دهد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان بوشهر نیز در این نشست گفت: سازمان بسیج مستضعفین در راستای تحقق شعار امسال یعنی جهش تولید، اقدام به راه¬اندازی قرارگاهی با عنوان جهش تولید در سراسر کشور نموده است که در همین راستا قرارگاه صنعت و معدن در سطح استان تشکیل شده و قرار است به بررسی و حل مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی استان بپردازد.استفاده از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات صنایع استان

 


محسن مشتاقی اظهار کرد: واحدهای صنعتی مختلفی در استان بوشهر وجود دارند که بروز مشکلاتی در زمینه‌های گوناگون مانند مشکلات حقوقی، فنی، زیرساختی، مالی، بیمه‌ای، فناوری اطلاعات و موارد زیست محیطی باعث شده است تا جلوی تولید آن‌ها گرفته شده و یا روند تولید محصولات آن‌ها با کندی مواجه شود که برای حل مشکلات این واحدها می‌توان از ظرفیت گسترده بسیج استفاده کرد.

وی تصریح کرد: قرارگاه صنعت و معدن استان بوشهر با استفاده از ظرفیت اقشار مختلف بسیج و با کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بخض صنعت و معدن تلاش می‌کند تا با عارضه‌یابی و دادن مشاوره در زمینه‌های مختلف به واحدهای صنعتی در جهت رفع مشکلات این واحدها، گام¬هایی جدی و اثربخش بردارد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هم در این نشست گفت: ۶۰۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر داریم که از این تعداد، ۱۵۲ واحد راکد بوده و فعالیتی ندارند و ۴۴۸ واحد فعال و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در این بخش حدود ۲۰ هزار نفر به فعالیت می‌پردازند.

مهندس حسن بحرینی اظهار کرد: استان بوشهر در بخش معدن تا پایان سال ۱۳۹۸ دارای ۲۵۷ معدن می‌باشد که از این تعداد، ۱۹۴ واحد فعال و ۸۳ واحد غیرفعال هستند که در این بخش نیز هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی ضمن تشکر از مجموعه بسیج و سپاه استان بوشهر برای مشارکت و پیگیری رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تشکیل کارگروه‌هایی به صورت ویژه مشغول بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان است که در این زمینه از پیشنهادات سپاه، بسیج و یا هر نهاد دیگری در این زمینه استقبال می‌کند.

در این نشست، اعضای قرارگاه صنعت و معدن نهضت جهش تولید استان بوشهر به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی این استان و بررسی راهکارهای تحقق جهش تولید در استان بوشهر پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.