×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر : دو عامل در زمان پیامبر (ص) وجود داشت که باعث شد واقعه غدیرخم بعد از مدت کوتاهی به دست فراموشی سپرده شود

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام جشن عید سعید غدیرخم در سپاه بوشهر برگزار شد.

جشن عید سعید غدیر خم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به همت معاونت فرهنگی و هنری سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این مراسم با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: دو عامل در زمان پیامبر (ص) وجود داشت که باعث شد واقعه غدیرخم بعد از مدت کوتاهی به دست فراموشی سپرده شود و بر اساس آن عمل نشود که یکی از این عوامل، هوای نفس، قدرت طلبی و منافع شخصی، گروهی و قبیله ای بود به این معنی که کسانی وجود داشتند که فضیلت امام علی علیه السلام را قبول داشتند اما حکومت و قدرت را نیز نمی خواستند به راحتی از دست بدهند به همین علت در برابر غدیر، مقاومت می کردند.


حجت الاسلام حسین دشتی عامل فکری را عاملی دیگر در برابر غدیر عنوان کرد و افزود: بعضی افراد نیز در زمان پیامبر (ص) بودند که دیدگاهی در مقابل دیدگاه خدا محوری داشتند و معتقد بودند که پس نظر ما درباره امامت مسلمین چه می شود؟ و بر همین مبنا به مقابله با غدیر پرداختند.

وی تصریح کرد: ما ولایت علوی را استمرار ولایت الله می دانیم و این حقیقتی است که لازم است در جامعه ما زنده بماند.

امام جمعه موقت بوشهر اضافه کرد: امروز نیز همان تهدیدات زمان پیامبر (ص) در جامعه ما وجود دارد به همین علت همان طور که مردم در زمان غدیر مورد امتحان الهی قرار گرفتند ما نیز مورد امتحان خداوند متعال قرار می گیریم.

سردار حسین کارگر مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر نیز در این مراسم به بیان گزارش مختصری از نحوه برگزاری برنامه های گرامیداشت دهه امامت و ولایت استان بوشهر پرداخت.

در حاشیه این مراسم گروه های سرود شهید برونسی شهر آب پخش و جوانه های احساس بوشهر به اجرای سرود پرداختند.

همچنین حسین معینی مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان بوشهر نیز در این مراسم به مداحی پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.