×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امار کرونا استان بوشهر به ۱۲۶۰ نفر رسید و  بهبودی قطعی ۵۳۸ نفر و جزئیات بیماران جدید ۱۳۴ نفر ابتلا کرونا ۱۳ خرداداستان بوشهر

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام بیشترین آمار روزانه کرونا تا کنون، امروز با شناسایی ۱۳۴ نفر در بوشهر به ثبت رسید.

؛ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: امروز ۱۳۴ بیمار جدید کرونا در استان شناسایی شد که این میزان بیشترین آمار روزانه کرونا در استان به شمار می‌رود.

۹۳ نفر از بیماران جدید مردو ۴۱ نفر زن هستند.

امروز همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر موارد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌اند.

از میان مبتلایان جدید، سهم شهرستان بوشهر ۶۷ نفر، تنگستان ۱۵ نفر، دشتستان ۱۱ نفر، گناوه ۱۰ نفر، کنگان ۹ نفر، دیر ۸ نفر، عسلویه ۶ نفر، جم ۴ نفر، دیلم و دشتی هر کدام دو نفر است.

تعداد جان باختگان از کرونا هم نسبت به دیروز سه نفر افزایش یافته و به ۱۷ نفر رسیده است.

به این ترتیب تا کنون هزار و ۲۶۰ بیمار شامل ۷۵۱ مرد و ۵۰۹ زن در استان بوشهر شناسایی شده‌اند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت در جلسه خبری امروز خود بوشهر را در وضعیت هشدار اعلام کرد.

جهانپور با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها به مدت ۲۰ثانیه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند. استان خوزستان نیز همچنان در وضعیت قرمز است و باید توجه به نکات بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  گفت : تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز سه‌شنبه ۱۳ خردادماه ۱۲۶۰ نفر شامل ۷۵۱ مرد و ۵۰۹ زن است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۳۴ مورد مثبت جدید ۶۷ مورد در بوشهر، ۲ مورد در دیلم، ۱۰ مورد در گناوه،  ۱۱ مورد در دشتستان، ۱۵ مورد در تنگستان، ۲ مورد در دشتی، ۸ مورد در دیر، ۹ مورد در کنگان، ۶ مورد در عسلویه و ۴ مورد در جم  شناسایی‌شده‌اند.
دکتر کشمیری افزود: ۶۷ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۴۴ آقا و ۲۳ خانم هستند که از این تعداد یک آقای ۶۴ ساله و یک خانم ۳۸ در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
وی تصریح کرد: دو مورد جدید دیلم، دو آقای ۵۲ و ۳۸ ساله ساکن اهواز هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند.
دکتر کشمیری بیان کرد: ۱۰ مورد جدید شهرستان گناوه، ۵ آقا و ۵ خانم هستند که یک مورد از بیمارستان ترخیص شده و ۲ آقا در بیمارستان بستری بوده و مابقی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۱۱ مورد جدید شهرستان دشتستان، ۶ آقا و ۵ خانم هستند که ۳ نفر از آنها فوت شده و مابقی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت خانگی هستند.
دکتر کشمیری افزود: ۱۵ مورد جدید شهرستان تنگستان، همگی سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند که در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.
وی اظهار داشت: دو مورد جدید شهرستان دشتی نیز در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: موارد جدید شهرستان دیر، ۲ خانم و ۶ آقا هستند که همگی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در منزل تحت مراقبت هستند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا افزود: ۹ مورد جدید کنگان، ۳ خانم و ۶ آقا هستند که یکی از آنها از بیمارستان ترخیص شده و ۸ مورد دیگر به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند.
وی تصریح کرد: از  ۶ مورد جدید شهرستان عسلویه، یک مورد بستری است.
دکتر کشمیری بیان کرد: ۴ مورد جدید شهرستان جم نیز ۱ خانم و ۳ آقا هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند.
وی تصریح کرد: موارد جدید فوت شده در دشتستان، یک آقای ۷۵ ساله و دو خانم ۶۲ و ۸۷ ساله بودند که هر سه به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده بودند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان( ۱۲۶۰ نفر) تاکنون ۵۳۸ نفر از آنان بهبودیافته و ۶۲  نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۲۳ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
دکتر کشمیری به دانش آموزان و والدین توصیه کرد: ۴۸ ساعت قبل از آزمون با مراجعه به سایت Salamat.Gov.Ir در غربالگری بیماری کرونا شرکت کرده به سوالات پاسخ صحیح دهند و از پیامک ارسالی گوشی خود یا والدین همچنین از نتیجه غربالگری سامانه سلامت عکس گرفته و برای مدیر مدرسه ارسال کنند و مجددا پس از ۵ روز این عملیات را تکرار نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.