×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عباس اسدی کاندیدای یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی / رفاه و آسایش حق طبیعی هر انسانی است و رسیدن به رفاه مستلزم بکارگیری همه امکانات و تجهیزات در دسترس است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام رفاه و آسایش حق طبیعی هر انسانی است و رسیدن به رفاه مستلزم بکارگیری همه امکانات و تجهیزات در دسترس است . 

اما آنچه بعنوان سوال جدی مطرح می شود این موضوع است آیا در شهرستان دشتستان و استان بوشهر با توجه به منابع، قابلیت ها و فرصت های چشم گیر از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هنری و از همه مهم تر از نیروی انسانی زن و مرد توانمند و نخبه، زیر ساخت های لازم جهت رفاه مردمان غیور این دیار فراهم گردیده است؟ یکی از نقاط ضعف دولت های گذشته که در بیانات مقام معظم رهبری ( مدّظلّه العالی ) بر آن تاکید شده است و خواستار برطرف شدن این نقطه ضعف هستند اهتمام در تسهیل شرایط زندگی و بهبود معیشت مردم است با توجه به آمارهای رسمی در زمینه بیکاری و تورم به وضوح می توان تاثیرات تصمیمات نادرست و نابهنگام دولت های گذشته و حال را در پی این نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی مشاهده کرد.
بزرگترین نگرانی ها و دغدغه های جوانان ما در شرایط کنونی ٣ عنصر ازدواج، اشتغال و مسکن می باشد و راه برون رفت از شرایط کنونی و کاهش نرخ بیکاری بهره گیری از پتانسیل های بخش خصوصی و قابلیت های شهرستان دشتستان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی آن، گردشگری و صنایع دستی و بخش معدن است این امر با وجود نیروی جوان، متعهد، مستعد و تحصیل کرده شهرستان دشتستان دور از دسترس نیست و باید حداکثر تلاش برای جذب سرمایه های ملی (جذب اعتبارات ملی) و دولتی به منظور توسعه صنایع کوچک، متوسط و بزرگ صورت گیرد.
همان طور که مقام معظم رهبری در بیانات خود، جوان را مظهر امید و چشمه جوشان نیرو و استعداد دانسته اند، باید از این ظرفیت عظیم در راه توسعه شهرستان نهایت بهره را برد. در صورتی که بتوانیم شرایط را فراهم کنیم جوان خوش استعداد، توانمند، خلاق دشتستانی با استفاده از علم و دانش خود می تواند زمینه ساز رشد و اعتلای شهرستان، استان و کشور باشد.


دیدگاه ها و برنامه ها
١ – تشکیل کارگروه ها و کمیته های مشورتی تخصصی در حوزه های مختلف و بررسی و ارائه طرح های لازم به مجلس جهت رفع مشکلات و چالش های استان و شهرستان دشتستان

٢ -مهمترین و اصلی ترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد تکالیف قانونی و مطالبه حقوق مردم از طریق ظرفیت های قانونی است و هرگونه وعده های انتخاباتی مغایر وظایف نمایندگی، نوعی فریب و خدشه به حقوق مردم می باشد.

٣ -انتخابات این دوره از مجلس، اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است و ضرورت دارد جوانان که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم رهبری بودند طبق فرموده ایشان، شانه های خود را زیر بار مسئولیت ببرند.

۴ -تبلیغات پر هزینه و مٌسرفانه انتخابات، افراد را وام دار اشخاص و جریان های سرمایه داری و منفعت طلب می کند و یکی از موانع بزرگ در ایجاد یک مجلس انقلابی و امانتدار مردم می باشد که انشاالله در این دوره مغلوب گفتمان جوانان حزب اللهی و جهادی خواهد شد.

۵-سه معضل بزرگ در استان بوشهر و شهرستان دشتستان؛ اولا مدیریت ناکارآمد و بی انگیزه در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است که بعنوان مثال، مسئله آب و کمبود های درمانی و رفاهی، روشن ترین نمونه های آن می باشند.
ثانیاً عدم استفاده بهینه از ظرفیت های طبیعی مانند نفت، انرژی، منابع آب، کشاورزی و معادن استان در جهت افزایش کیفیت زندگی مردم استان که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تأکید شده است، از مصادیق تبعیض آشکار است.
ثالثاً رونق بخشی به فضای کسب و کار و ایجاد فرصت های سرمایه گزاری آسان و مطمئن، می تواند رفع معضل بزرگ بیکاری را به دنبال داشته باشد و رفع معضلات فوق به حتم در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امید و نشاط جامعه نقش موثری خواهد داشت.

۶ -نمایندگان استان بوشهر می بایست به گونه ای وظایف نمایندگی را دنبال نمایند که در مسائل استانی با پرهیز از
اختلافات سلیقه ای و جناحی در جهت رفع معضلات استان یکصدا و همگرا عمل نمایند.

٧-توجه به ظرفیت های انسانی بویژه جوانان مؤمن، مستعد و مبتکر از الزامات بیانیه گام دوم انقلاب و تأکیدات رهبر معظم
انقلاب است که می بایست موانع حضور آنها بویژه در سطوح مدیریتی ملی، استانی و شهرستانی با مطالبه گری و ایجاد ظرفیت های قانونی مرتفع گردد.
٨-اهتمام ویژه به ظرفیت های فرهنگی شهرستان دشتستان و استان بخصوص در موضوع دفاع مقدس و یا معرفی آداب و رسوم اقوام شریف و غیور استان و همچنین بسترسازی ایجاد ظرفیت های گردشگری با رویکرد فرهنگی و اقتصادی از مسیر ایفای نقش سازنده و فعال یک نماینده انقلابی و جهادی، قابل دستیابی است.

٩-تقویت زیرساخت های فرهنگی، هنری و ورزشی با توجه به استعداد های بالقوه و بالفعل جوانان از ضروری ترین مطالبات بحق آن هاست که بنظر می رسد که با یک برنامه ریزی مناسب و مطالبه جدی از دستگاه های اجرایی می بایست کاستی های
دوره های قبل به طور چشم گیری، مرتفع گردد.

١٠ -یکی از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس آتی با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، بررسی کارشناسانه ساختارهای
معیوب بودجه نویسی سالانه است که هیچگونه تناسبی با نیازهای ملی و در جهت اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت ندارد که در این راستا استان بوشهر علیرغم داشتن بخش‌ عظیمی از درآمد کشور، بیشترین محرومیت ها را نیز دارا می باشد.

١١ -با توجه به محرومیت های فراوان در مناطق وسیعی از حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان و در بخش های شهری و روستایی در زیرساخت ها و بخش های خدماتی، درمانی، رفاهی، فرهنگی و همچنین بسترهای اشتغال زا می بایست در دوره آتی مجلس نمایندگان با استفاده از ایجاد تکالیف قانونی مانند بودجه سالانه و همچنین مطالبه گری جدی، بیشترین توجه را در نگاه های ملی و استانی مسئولین اجرایی به شهرستان‌ دشتستان معطوف نمایند.
١٢ – پیگیری و تلاش برای ایجاد رونق اقتصادی و تغییر وضعیت معیشت مردم از طریق ظرفیت سازی برای بنادر و گمرکات استان و تقویت بستر فعالیت در زمینه های کشاورزی، صنعتی و خدماتی
١٣ – ادامه روند سازندگی و تکمیل طرح ها و پروژه های عمرانی نیمه تمام در حوزه انتخابیه

١۴ – پیگیری در جهت رفع موانع و مشکلات موجود در زمینه کشاورزی و مبادلات مرزی و
ایجاد، توسعه و تقویت صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و …

عباس اسدی
کاندیدای یازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.