×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زندگی نامه حاج غلامرضا مختاری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام “غلامرضا مختاری فرزند علی، متولد دوم خرداد۱۳۳۷ و ساکن دهقاید می باشند ..پدرایشان کشاورز و مادرشان خانه دار بوده. دوران تحصیلات ابتدایی را در روستای دهقاید و متوسطه را در دبیرستان فرخی(بهشتی)گذرانده و پس از آن در رشته مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی تحصیل نمودند.

غلامرضا مختاری فرزند علی، متولد دوم خرداد۱۳۳۷ و ساکن دهقاید می باشند ..پدرایشان کشاورز و مادرشان خانه دار بوده. دوران تحصیلات ابتدایی را در روستای دهقاید و متوسطه را در دبیرستان فرخی(بهشتی)گذرانده و پس از آن در رشته مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی تحصیل نمودند. مدرک کارشناسی ارشد را در دانشگاه شیراز، در رشته مدیریت صنعتی و مدرک DBA (دکتری مدیریت حرفه ای کسب و کار) را از دانشگاه تهران اخذ نمودند.

سابقه ورزشی:

از دوران نوجوانی علاقه زیادی به ورزش فوتبال و والیبال داشتند که دررشته فوتبال صاحب موفقیتهایی نیز می باشند.

دراوایل انقلاب اسم تیم فوتبال دهقاید را فجرانتخاب می کنند که جوانان با استعدادی از دهقاید در آن فعالیت داشتند. که مسابقات زیادی را در سطح شهرستان و با روستاههای اطراف و شهر برازجان انجام دادند که در نتیجه با تیم هلال احمر ادغام شده که بعدها به تیم دسته یک راه پیدا می کند .با توجه به علاقه بسیار زیاد آقای مختاری به داوری در آزمون داوری شرکت کرده و پس از دریافت کارت داوری دریافت نمودند و از آن به بعد زیادی را در سطح شهرستان و استان داوری کردند.

فعالیتهای مذهبی و هنری:

با توجه به اینکه ایشان در یک خانواده مذهبی متولد شدند که پدر و عمویشان در برپایی مراسمات مذهبی و محافل قرآنی، بخصوص برپایی تعذیه در دهقاید و شهرستان دشتستان فعالیتهای زیادی داشته اند در نتیجه ایشان از همان دوران کودکی پا به پای برادر مرحومشان حاج عبدالله مختاری که سالها نقش حضرت قاسم و امام حسین(ع) را داشتند. در تعزیه خوانی حضور پررنگی داشته و پس از فوت برادر، خودشان نقش امام حسین(ع) را بازی می کنند.

وی معتقد است: کسی که لباس امام حسین(ع) می پوشد و تعهدی که نسبت به ائمه دارد باید زندگی سالمی داشته باشد.

فعالیتهای بخش کشاورزی:

از دوران کودکی با توجه به شغل پدرشان تجربه حضور در نخلستان ومزرعه را داشته اند و به دلیل علاقه پس از مشغول شدن به تحصیل و کار در بانک نیز در روزهای تعطیل فعالیت کشاورزی خود را ادامه داده و به عنوان کشاورز نمونه ازوزیر کشاورزی لوح تقدیر دریافت نمودند.

فعالیتهای انقلابی :

در دوران قبل از انقلاب فعالیتهای انقلابی خود را در روستای دهقاید و شهر برازجان شروع نمودند و پس از انقلاب از اولین افرادی بود که از استان بوشهر در بهشت زهرا حضور پیدا کردند و به ندای امام خویش لبیک گفتند.

همچنین به دلیل حضور برخی افراد ضد انقلابی که با نقشه های شومشاناقدام به شورش و نا امنی در بین مردم و مغازه داران می کردند، وی به صورت خودجوش و داوطلبانه با چوبدستی در سرمای زمستان تا صبح به قصد نگهبانی و حفاظت از اموال مردم، انجام وظیفه می کردند. و پس از چندین روز از التهابات پس از انقلاب به دلیل مورد اعتماد بودن، اسلحه را ژاندارمری وقت تحویل و به جوانانی تحویل می دادند.

از ویژگیهای شخصیتی و بارز:

ایشان فردی خانواده دوست و اهل معاشرت با اقوام و دوستان می باشد به طوری که حتی با افراد خردسال و نوجوان فامیل و همسایه طوری دوستانه برخورد می کند که به نظر می آید بین آنها تفاوت سنی وجود ندارد.

از دیگر خصوصیت شخصیتی ایشان کوشا ، منضبط و کوشا و اهل ورزش می باشند و علاقه زیادی به روستا، شهر و استان خود دارد کما اینکه با گذشت چندین سال تجربه حضور کاری در خارج از استان هنوزهم ساکن روستای دهقاید می باشد.

فعالیت حضور در جبهه حق علیه باطل:

در سال ۱۳۵۹با آغاز جنگ تحمیلی لباس رزم پوشیده و دوشادوش همرزمان خود به عنوان فردی ایثارگر در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا می کنند.

ارتباط با اعضا خانواده:

پدر و مادر ایشان با توجه به ریشه های مذهبی قوی که داشتند با سه فرزند پسر و یک فرزند دختر خود رابطه ای بسیار صمیمی و دوستانه داشتند و از همان ابتدای کودکی آموزه های دینی و اعتقادی را در خانواده نهادینه کرده، به طوری که برادر بزرگشان مرحوم حاج عبدالله مختاری از ۶ تا ۶۳ سالگی عمر خود را در زمین تعذیه و نقش هایی مثل حضرت قاسم و امام حسین(ع) طی نمودند .آقای مختاری نیز از بقیه از اعضاء خانواده مستثنی نبوده و حتی بعد از ازدواجشان در سال ۵۷ رابطه بسیار صمیمی با همسرشان داشته و حاصل این ازدواج که سه پسر و دو دختر می باشد نیز تحت تاثیر اخلاق پدر قرار گرفته و بنا به سفارش مکرر پدر در به جا آوردن صله ارحام همیشه سرلوحه زندگی خود قرار داده و پیش قدم هستند.

شعار انتخاباتی:

اقای مختاری با سه هدف وارد عرصه انتخابات شدند: ((عدالت اجتماعی،رونق اقتصادی،آرامش سیاسی))

*عدالت اجتماعی: به گفته وی : مردم از تبعیض ناراحت هستند و انتظار دارند فردی که به مجلس می رود حامی و وکیل آنها باشد و در نهایت امید دارند مجلسی که تشکیل می شود،افراد آن فکر انقلابی داشته و جهت رفع تبعیض و بی عدالتی گام بزرگی بردارند و درگسترش عدالت اجتماعی در جامعه تلاش کنند.

رونق اقتصادی: از دیدگاه ایشان : سالی که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند:سال رونق اقتصادی .از طریق افزایش تولیدات داخلی،حمایت صد درصد از تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی،جلو گیری از ورود کالاهای غیر ضروری که باعث رونق اقتصادی بیشتر و در نتیجه وضعیت رفاه و معیشت مردم نیز مطلوبتر خواهد شد.

آرامش سیاسی:

ایشان در این خصوص می گویند: با توجه به التهابات سیاسی و تنشهایی که بین جناحها بوجود می آید،ارامش روحی جامعه را به هم میزند و لازم است سیاستمداران جهت آرامش سیاسی در جامعه تلاش کنند تا جامعه به ثبات بیشتری دست یابد.

شعار مهم :

**الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی.

**۴۰سال تجربه اقتصادی ام را وقف مردم خواهم کرد.

سوابق کاری و مدیریتی:

در سال ۱۳۶۲ به عنوان تحویل دار کار رسمی خود را در بانک ملت گناوه و بعد از آن بوشهر شروع کرده و پس از آن به عنوان معاون شعبه گناوه انتخاب شدند. از سال ۷۰ تا۷۵ رئیس شعبه مرکزی برازجان و از سال ۷۵ به بعد

مدیریت استان در بخش کارگزینی و رئیس امور اداری مشغول شدند .پس از مسولیتهایی در شهر کنگان و برازجان به عنوان معاون مدیر کل بانک ملت و پس از آن به مدت هشت سال در جایگاه مدیر کل بانک ملت خدمت نمودند و مدتی پس از آن به عنوان دبیرکمیسیون هماهنگی بانکهای استان بوشهر( تمامی بانکهای دولتی، خصوصی، تخصصی و….) به فعالیتهای کاری خود ادامه دادند.

همچنین پس از ۵ سال مدیر کل بانک ملت استان فارس و با سابقه ۳۳ سال خدمت صادقانه بازنشست شده و پس از یک روز به عنوان مدیر بیمه* ما* در جنوب و غرب کشورمنصوب گردید.

ایشان بنا به درخواست استاندار وقت به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ایفای نقش نمودند و هم اکنون نیز مدیر امور بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس مشغول به خدمت هستند.

از دیگر موفقیتهای غلامرضا مختاری می توان به مواد ذیل اشاره کرد:

* مدیر کل برتر در نهمین جشنواره شهید رجایی مقران با سال پیامبر اعظم(ص)

* مدیر کل نمونه در اجرای مفاد طرح تکریم ارباب رجوع

* کشاورز نمونه کشوری در سال ۱۳۸۴

* دریافت تندیس برتر پیشنهاد دهنده طرح تضمینی خرید نقدی گندم از وزارت بازرگانی

* کارمند نمونه کشوری در سال ۱۳۸۰

* موثرترین مدیر کل در ارائه خدمات به بخش صنعت و معدن استان بوشهر

* داوطلب نمونه کشوری جمعیت هلال احمر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.