×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
در محفلی آکنده از بوی شهدا یادواره ۶۷۰ شهدای شهرستان دشتستان در مصلی جمعه برازجان برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام یادواره ۶۷۰ شهدای شهرستان دشتستان در مصلی جمعه برازجان با تلاوت آیین بدرقه قران تا جایگاه  و تلاوت زیبای قران ،اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط رزم نوازان سپاه ، آیین نمادین مزار شهید همراه با چاوش خوانی  ، مداحی نوای گرم حاج علیرضا پولاد ، اجرای گروه سرود ثامن پایگاه دهقاید دشتستستان ، سخنرانی سرهنگ غلامپور فرماندهی محترم سپاه بسیج جواد الائمه که دبیر ستاد یادواره شهدا شهرستان هم ایشان بودند ، رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و در نهایت این محفل با سخنذانی سردار محمد نبی رودکی فرمانده لشگر ۱۹ فجر دوران دفاع مقدس به کار خود خاتمه داد . عکاس سید رضا بحر العلوم 

 

سرهنگ نعمت الله غلامپور فرماندهی ناحیه سپاه بسیج جواد الائمه شهرستان دشتستان و دبیر ستاد این یادواره اعلام نمود درود خداد بر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ، شهدای استان بوشهر و شهرستان دشتستان 

دبیر یادواره ۶۷۰ شهدای شهرستان دشتستان سرهنگ غلامپور ادامه داد عزت و افتخار ما بر وجود این شهدا است . در سال ۵۹ دشتستان هم چون نقاط دیگر آماده دفاع شد . در سال ۶۵ جمعیت دشتستان ۱۸۱ هزار نفر بوده است  . از این جمعیت اعلام  شده از طبق اداره امار ۹۰ هزار آن مرد و ما بقیع را بانوان تشگیل می دادند . در زمان انقلاب اسلامی دشتستان مردم این شهر به فرمان امام خویش لبیک گفته و پا در میادین  نبرد حق بر علیه باطل گذاشتند  . در عملیات ولجر۲ این شهرستان ۲۸ شهید تقدیم دفاع از این خاک نمود .  از مجموعه کتاب های دفاع مقدس ۳۸ کتاب در حال تهیه است که ۲۰ کتاب ان را امروز آماده نمودیم . کتاب ۱۶۳ هزار شهید در صبح گاه هر مدرسه روزی یک صفحه از آن خوانده می شود . در پایان از تمامی کسانی که در این یادواره همگاری داشته اند همچون آموزش و پرورش ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، حوزه های مقاومت ، بسیج  ، سپاه ، شهرداری برازجان ، فرماندادری شهرستان دشتستان دیگر مسئولین سپاس گذاری می نمایم . 

سردار محمد نبی رودکی فرمانده لشگر ۱۹ فجر دوران دفاع مقدس سخنران این مراسم ابتدای صحبت های خود را با دو صحبت با خانواده شهدای در محفل آغاز نمود  . خانواده شهدا خداوند می فرماید هرگز تصور نفرماید که این شهدا مرده اند . شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزه می کیرند . خانواده شهدا شما سرمایه خود را به جنوب فرستاده اید و این فرزندان شما در آن دنیا شما را شفاعت خواهند نمود . شما به خدا معامله نموده اید و کسی که با خدا معامله نماید به رحمت الهی می رسد . 

در ادامه این فرمانده ۸ سال دفاع مقدس سردار محمد نبی رودکی فرمانده لشگر ۱۹ فجر دوران دفاع مقدس از خاطرات سه همرزم شهید خود شهید غلامرضا کرامت ، شهید دوایی و شهید عبدالله رودکی مطالبی بیان فرود و نحوه شهادت انها را اعلام نمود . 

اما در پایان اعلام داشت که امام خمینی اعلام داشت این جنگ ممکن اسن به ۲۰ هم به طول بینجامد که مردم ما هم پشت سر امام را خالی ننمودن و این جنگ در ۸ سال دفاع از خاک توسط مردم ایران به پایان رسید . ما در برابر دنیای شیطانی انها تا آخر ایستاده ایم . در سال ۶۶ در دیدار با امام خمینی امام  دو حرف زیبا بیان نمود . شما زمانی پیروز هستید که اخلاص و وحدت داشته باشید . تضمین کننده این انقلاب این نوع محافل است که ما از شهدا یاد می کنیم . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.