×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
یادواره ی شهدای دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام صبح چهارشنبه بیستم آذرماه یادواره ی ۲۵ شهید دانشجو به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان برگزار گردید.
عبدالمحمد افروغ ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان ضمن خیر مقدم محضر خانواده های معظم شهدا و حضار اظهار کرد: یاد و نام شهدای دانشجو را گرامی میداریم و از

حماسه آفرینی های آنان در دوران دفاع مقدس تجلیل میکنیم. ایران اسلامی امروزه به برکت خون شهدا در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و در عرصه های مختلف به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است. جوانان و بویژه جوانان دانشگاهی نقش مهم و بسزایی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دفاع مقدس و همچنین توسعه و پیشرفت کشور داشته اند. شهدای دانشجو با رها کردن سنگر تحصیل، پا در سنگری گذاشتند که مجاهدت آنان نبض بیداری و استقامت و ایستادگی در برابر دشمنان است. در دوران دفاع مقدس در سطح مختلف، فرماندهی جوانان مؤمن و با سواد دانشگاهی نقش آفرینی کردند که میتوانیم از سردار عباس آفریدون و سردار شهید اصغر عدالت نام ببریم.


وی افزود: دانشگاه در اداره دفاع مقدس از بعد پشتیبانی و ارائه طرح هایی که لازم بود و همچنین ساخت تجهیزات و امکانات نظامی نقش داشته اند. دانشجویان و دانشگاهیان به جبهه میرفتند تا به رسالت تاریخی و حساس خود عمل کنند. به عبارتی هر زمانی که لازم باشد اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان متعهد و مؤمن پای کار هستند. در مجموع ۲۵ شهید دانشجو در شهرستان دشتستان داریم که در آن زمان در دانشگاه های متفاوت مشغول تحصیل بوده اند و به درجه رفیع شهادت رسیده اند. این نشان دهنده ی آن است که دانشجویان و دانشگاهیان شهرستان دشتستان همراه با اقشار مختلف مردم، حضوری مؤثر و چشمگیر داشته اند. امروزه نیز پیشرفت های افتخار آمیز علمی کشور از برکات جهاد و شهادت در راه خداست.
افروغ گفت: ما اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این یادواره ضمن تجدید میثاق با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی و بیعت با مقام عظمای ولایت اعلام میداریم که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، خود را مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب می داند و میکوشد به توصیه های بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در این بیانیه در حوزه علم و پژوهش و لزوم برنامه ریزی دقیق و همت دانشگاهیان در نیل به توسعه علمی کشور طبق اهداف بیانیه عمل نماید.
در ادامه وی به برخی از برنامه های اجراء شده در راستای یادواره شهداء دانشجو اشاره کرد که شامل: نگارش و تألیف چهار کتاب با عنوان زندگینامه شهدای دانشجو، شیر تخریب (زندگینامه شهید قاسم گرگین)، بمان کنارم (زندگینامه شهید ابراهیم اصدقاپور) و خوب زندگی کن (زندگینامه شهید فرج الله جمشیدی)؛ نگارش مقالات توسط اساتید و دانشجویان، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، نامگذاری میدان در دانشگاه به نام میدان شهدای دانشجو، نصب تصاویر کلیه شهداء دانشجوی شهرستان دشتستان در دانشگاه، عطر افشانی گلزار شهدای دانشجو، دیدار با خانواده شهدای دانشجو به همراه اساتید و دانشجویان در گلزار شهدا و منازل، نامگذاری برخی از کلاس های دانشگاه به نام شهدای دانشجو، برپایی نمایشگاه عکس و اسناد و مدارک شهدای دانشجو، برگزاری جلسه ای با خانواده شهدای دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و بازگویی خاطرات شهدا توسط خانواده ی معظم آنان میشود.
همچنین لازم به ذکر است در بین مهمانان حضور یافته در این یادواره، حجه الاسلام و المسلمین قاضی زاده مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی استان بوشهر

و حجه الاسلام و المسلمین صادقی رئیس ستاد سیره شهدا کل کشور نیز حضور داشتند . 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.