×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
همایش روز جهانی معلولین در برازجان با برنامه های شاد برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام همایش روز جهانی معلولین به مناسبت روز ۱۲ ا ذر در کانون امام خمینی برازجان به همت اداره بهزیستی شهرستان دشتستان و دعوت مجری های برنامه آقای بهرامی و گروه صدا برداری این جشن  را بهزیستی آبپخش عهده دارد بودند . عکاس سید محمد مهدی امیری 

در این همایش آقای دکتر فتاح متخصص اعصاب و روان سخنران اول این جلسه اعلام داشت روز دوازده آذر هر ساله در جهان روز معلومین گرامی داشته می شود  . 

در جهان بیش از پانصد میلیون نفر به دلیل محدودیتهای مختلف مثل ذهنی ، جسمی ، حرکتی و روانی از معلولیت رنج می برند . این دسته افراد در هرجایی که حضور داشته باشند با محدودیتهای خاصی روبرو می شوند . گزارش ایران یک میلیون سیصد و پنچاه هزار معلول ریز خدمات پوشش بهزیستی قرار دارند .بنابر این اعلام درصدگزارش شده ۴۲ درصد معلولیت جسمی و حرکتی ، ۲۰ درصد معلولیت ذهنی و ۱۴ درصد ناشنوا و چند شنوا و ۱۰ درصد نابینا یا کم بینا ، وجود ۵ الی ۶ درصد معلول روانی یا بیمار روانی را درصد های این معلولین جامع بیان داشت . کمک و یاری رساندن به هم نوع در اسلام سفارش زیاد شده است . با این افراد باید طوری رفتار شود که احساس ترحم به خود نگیرند . باید معلولان فرصت یابند تا استعدادهای فکری خود را رشد داده و منافع خود را در جامع به کار ببرند . و اما در پایان یکی از مشکلات بیماران روانی را ارتقاء بهداشت روانی و بهداشت روانی و مسئله ارج نهادن بر بیماران اعلام داشتند . 

 خانم دکتر زارعی متخصص اعصاب و روان به عنوان سخنران دوم این محفل سخنان دکتر فتاح را تائید و مطالبی راجب رفتار با فرد اعصاب و روان اعلام نمود . 

در این مراسم افراد این قشار خاص نشان دادن که با وجود اینکه این معلولیتها را دارند  با توان و پشتگاری خود  بر آن غلبه شده اند و پیروز این میدان هستند. 

این دوستان  در این مراسم کار رزمی خود و اجرای موسیقی زنده خود را انجام دادند و هنرمند  طراح این محفل هم طراحی خود را نشان داد که اثر این هنرمند طراح سه تابلوی زیبای طراحی شده بود که در این جلسه به مبلغ دو میلیون سیصد هزار تومان توسط مسئولینی که در این جلسه حضور داشتند خریداری شد و در ابتدای ورود به سالن هم اثار این مددجوایان برای خرید گذاشته شده بود که هر دوست و عزیزی که علاقه به خرید این وسایل زیبا کار دست این دوستان مددجو بود  آنها را خریداری می نمودند . در این محفل توسط اقای انصاری مدیر بهزیستی شهرستان دشتستان تعداد شش لباس والیبال به تیم هندبال نشسته شهرستان تقدیم  شد و از طرف اقای دکتر فتاح هم مبلغ یک میلیون دویست هزار تومان به تیم والیبال نشسته شهرستان دشتستان تقدیم شد . در پایان این مراسم از این قشر خاص جامع تجلیل شد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.