×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مطالبه‌ی دیرینه‌ی شهروندان در آستانه‌ی برآورده شدن:پیاده‌رو بلوار شریعتی بازسازی می‌شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برازجان سلام شهردار برازجان خبر داد: امروزه و در دوران توسعه‌ی صنعت خودرو، حجم بالای تردد خودروها به عنوان یکی از بزرگترین معضلات جوامع شهری شناخته می‌شود. معضلی که نه تنها آسیبهای مالی ناشی از تصادفات پرشمار در خیابانهای شهرهای مختلف را به دنبال داشته بلکه مشکلات ناشی از ترافیک سبب شده پیامدهای منفی فراوانی دامنگیر سلامت روح و جسم شهروندان شود.
متخصصان برای کاهش تبعات این معضل راهکارهای مختلفی را معرفی می‌کنند که از آن جمله می‌توان به ایجاد زیرساختهایی همچون توزیع متوازن امکانات تفریحی و رفاهی، اصلاح فرهنگ عمومی و ترغیب شهروندان به پیاده روی و در صورت لزوم بهره بردن از ناوگان حمل و نقل عمومی، ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل درون شهری و… اشاره کرد.
به همین سبب شهرداری برازجان طی سالیان اخیر همواره تلاش نموده با استفاده‌ی بهینه از ظرفیتهای موجود به کاهش مشکلات ناشی از ترافیک شهری کمک کند.
حرکت در جهت احداث فضاهای تفریحی در نقاط مختلف شهری، ایجاد گذرهای جدید، احداث یا بهسازی پیاده‌روها و… را می‌توان بخشی از این تلاشها دانست.
در همین راستا خبردار شدیم این شهرداری بنا دارد نسبت به پیاده‌رو سازی بلوار شریعتی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهری شهر برازجان اقدام نماید.
در این خصوص از محمدحسن محمدی شهردار برازجان پرسیدیم چه ضرورت‌هایی سبب شد اجرای این پروژه در دستور کار شهرداری قرار گیرد؟
شهردار برازجان با اشاره به تلاش شهرداری در جهت توسعه‌ی زیرساختهای توسعه‌ی شهری و ارائه‌ی خدمات مطلوب به شهروندان افزود:
از آنجا که این بلوار یکی از مهمترین مسیرهای شرقی-غربی شهر و از مسیرهای اصلی منتهی به بازار روز می‌باشد، وضعیت نامطلوب پیاده‌رو آن موجب بروز مشکلات عدیده‌ای در تردد عابرین پیاده گردیده و در هنگام بارندگی نیز معضلات بزرگی را بوجود آورده، حل این مشکل به عنوان یکی از مطالبات مهم و دیرینه‌ی ساکنین این منطقه و دیگر شهروندان در دستور کار مجموعه‌ی مدیریت شهری قرار گرفته است.
وی در پاسخ به سوال ما درخصوص ابعاد فنی این پروژه میگوید:
پیاده‌رو بلوار شریعتی به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال اجرا خواهد شد. در این پروژه عملیات مختلف تخریب، خاکبرداری، زیرسازی، اجرای کفپوش بتنی، اصلاح پل‌های فلزی و بهسازی ورودی معابر به انجام خواهد رسید و امید می‌رود اجرای این طرح نقش قابل توجهی در توسعه و رونق بلوار شریعتی به عنوان یکی از معابر قدیمی و مهم شهر برازجان ایفا نماید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.