×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عدالت، واژه سال ۲۰۱۸ شد

برازجان سلام :به نقل از هیل، دیکشنری معروف مریام وبستر «عدالت» را به عنوان واژه منتخب خود در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد. وبستر در بیانیه‌ای اعلام کرد «مفهوم عدالت در سال گذشته در مرکز بسیاری از مباحث ملی قرار داشت: عدالت نژادی، عدالت اجتماعی، عدالت قضایی، عدالت اقتصادی.»

این لغت‌نامه برخی از رویدادهای امسال را که ارزش خبری داشتند و اینکه عدالت چگونه در آنها نقش داشته عنوان کرده است. تحقیقات ویژه رابرت مولر در مورد دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از جمله این موارد اعلام شده است.

پیتر سوکولوفسکی، ویراستار مریام وبستر، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت «عدالت» به طور مداوم در میان ۳۰ کلمه‌ای که بیشتر از همه در سایت جستجو شده است ثابت بود و در هنگام حوادث خاص در طول سال تعداد جستجوی آن افزایش یافته است. او افزود «عدالت» به خاطر اینکه مردم دیکته آن را نمی‌دانند جستجو نمی‌شود بلکه بیشتر برای یافتن معنای این واژه است که آن را جستجو می‌کنند.

سوکولوفسکی تاکید کرد: «انتخاب این کلمه بر این اساس نبوده است که نظر خود را به موضوعات جاری سیاسی معطوف کنیم. ما به داده‌های خود توجه می‌کنیم. خودمان از نتایج این داده‌ها متعجب شدیم. این کلمه‌ای بوده است که مردم در تمام سال راجع به آن فکر می‌کردند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.